Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Tur man har 2 hundar

Av Cecilia - 15 februari 2012 09:24

Jag brukar inte ge upp med min träning men idag fick jag ge upp  . Bex gick som tur var som en klocka, så han kan jag absolut vara nöjd med! Körde 5 rallyskyltar i en mini bana, snabbt läggande och backa på båda sätten. Men den andra lilla funkade inte alls idag. Jag försökte alla lösningar ju kunde komma på idag men jag hade en låg och skällig hund hela passet som inte ens kunde gå från stationen utan att skälla. Ingen låsning i skallet men en super låg hund som jag inte kunde vända till det positiva så jag fick ge upp. Vilket är mycket ovanligt för och vara mig. Men hade jag inte gett upp hade risken varit att jag blivit irriterad på honom och då hade det blivit ännu värre. Han hann gå igenom skyltarna 2 gånger en gång ok en gång sådär. Men idag hade jag inte det där extra tålamodet som skulle behövas. Och vad är det som utlöser allt.....tror ibland jag ska bli gråhårig. Det som är mest jobbigt är att jag vet att han kan gå som en klocka och att ha är 2 helt olika hundar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards