Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Cecilia - 10 mars 2012 10:45

Wow säger jag bara vilket träningspass det varit idag. Helt underbart att köra, allt gick givetvis inte klockrent men fick respons så fort jag ändrade övningen eller bröt ner den.

Uppvärmning var bakdelskontroll med koppel. Först i ett hörn sen i box. För båda killarna satt det perfekt! Nästa gång ska jag göra det utan koppel för idag behövde jag inte använda det alls, funkar det är det dags att gå över och träna höger sida.

Sen körde jag rak slalom med 8 pinnar där vi springer in tillsammans och har skål med belöning i slutet. Med vilken energi och fart Bex gjorde det. Klockrena ingångar både vänster och höger handling och fart och energi.

Är så lycklig!!!

Douglas hade lite svårt i början att få rätt ingång och sen när det satt missade han pinnar i slutetför han hade sån fart så han körde jag bara vänsterhandling på men fick ett super resultat till slut med fart och säkra ingångar. Underbart att det lossnat lite....jag ska villigt erkänna att jag började tappa sugen.

Sen träna vi backa tillsammans och backa från mig med deras huvud mot mig. Bex gjorde båda 2 väldigt bra. Måste bara få till lite rakare backningar i från mig, han svänger sig lite på sista biten.

Douglas gjode backa med mig riktigt bra idag. Backa ifrån mig är fortfarande svårt behöver jobbas på mycket mer. Dels längden i från mig och rakt och reagera direkt på kommandot.

Sedan tränade vi hoppet, hoppet i sig är ju inget svårt eftersom de är vanna men jag vill ha ett sug direkt när jag ger kommandot. Så vi tränade på en snabb reaktion med ett sug  

Vi avslutade med gå på högersida fot och göra fina halter. Eftersom det är ovant blir det gärna en liten bit ifrån ens ben eller skjuter rumpan ut lite men tycker ändå de är helt ok på det men man kan ju alltid bli bättre  

Sammanfattning: Ett super roligt och underbart pass med mina älsklingskillar!!

Har fått förfrågan om jag inte kan ge förslag till vardags aktivering. Funderade lite på frågan och tänkte jag skulle kunna skrivet om veckans övning(hur man tränar in och utför den) eller aktivering här på bloggen, en uppgift per vecka. Finns det ett intresse??

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards