Alla inlägg under april 2012

Av Cecilia - 29 april 2012 15:58

Jag packade väskan och gav mig i väg på en heldags tävling i agility i Lomma. Jag mådde väl inte helt ok, har ju varit hostig och hängig under veckan, när Wilma varit dålig. Visst hade jag inte super energi och var inte jätte laddad men tyckte ändå det skulle bli kul. Jag var ju super trött efter jag sprungit ett lopp men tyckte jag fick gott om tid att återhämta mig emellan. Loppen gick inget vidare eftersom jag hade svårt att vara på G. Men det var inga super missförstånd. Diskade mig med Douglas i båda och Bex hade fart i hopp men hann inte fånga upp honom så han tog fel hinder, där av disk. Agility klassen gick i kryp tempo med massa tidsfel och en 6:e plats.När vi kom hem åkte vi in till barnakuten med Wilma för hon har inte fått behålla något sen i tis. Men värdena var bra och hon skickades vidare till jourcentralen. En super lång väntan för inget ting.......man blir så trött. Vi kunde inte ens få ett läkarintyg utan måste till vårdcentralen i morgon om hon inte blir bättre. När vi kom ut från jourcentralen, spydde jag som en kalv. Och har nu feber, super trött och kränker. När ska allt detta ta slut? Hoppas bli frisk till helgen då jag ska ställa ut i Danmark.

Av Cecilia - 26 april 2012 18:57

Ja det har absolut inte varit den optimala uppladdningen för årets första agilitytävling på lördag. Har inte haft tid, lust, ork att träna den här veckan. Har varit så mycket. Både mamma och Wilma har varit super dåliga i veckan och jag har hosta. Så på topp är jag inte att springa 4 lopp men vi får väl se hur det går.........

Av Cecilia - 18 april 2012 20:55

Åkte till Oxie för att köra en hel bana med killarna. Där var en klurig agilitybana som vi körde, med många fällor. Douglas jobbade på bra saknade dock lite fart men han läste mig bra och gick rätt säkert på vippan. Körde banan 2 gånger + lite vipp träning på olika vippor och säcken, för det var längesedan. Bex fick köra 2 omgångar men han var seg tråkig och sket totalt i vad jag ville  Douglas fick ett varv till efter han vilat, läste mig inte lika bra men var rätt ok ändå.

Kände mig rätt nöjd med min planering och placering på banan vilket jag inte tyckt jag varit så bra på innan.

Stort minus att slalomen gick väldigt långsamt igen  på båda hundarna.  

Av Cecilia - 16 april 2012 20:34

Glömde skriva träningsdagbok om träningen igår. Körde dubbelbox och la till lite hinder så det blev liten mini bana.

Douglas lös idag han gjorde det mesta klockrent. Det som fortfarande inte känns helt färdigt är slalomen och bakombyte. Men vi jobbar vidare. Bex var helt av banan idag, läste inte min kropp alls  Hoppas det var en tillfällighet.  

Av Cecilia - 14 april 2012 20:15

Efter en del trädgårds fixande var kroppen rätt seg. Men jag hade lovat både mig själv och killarna en träning. Så jag byggde upp stutts hinder på böjt spår och en rak slalom med 8 pinnar. Båda killarna gick bra i stuttsen. Båda killarna hade fart i slalomen när det var vänster handling men höger handling är fortfarande lite svårt för Douglas men oj vilken fart Bex hade . Längtar tills säsongen sätter igång om 2 veckor. Har byggt om i trädgården för dubbelbox träning i morgon. 

Av Cecilia - 6 april 2012 15:47

I morse packade vi husbilen för årets första tur. Vi alla tyckte nog det var mysigt att få komma ut igen. Vårt första stopp var hos Andreas pappa. Passade på o lägga 2 viltspår i skogen, dock utan blod eftersom jag inte pratat med mark ägaren. Jag lät det ligga dryga timmen. Douglas första spår var lite klurigt eftersom jag råkade komma precis över ett rådjur mat ställe. Men han klarade det bra. Spåret till Bex var nog lite för tajta svängar för de kom av sig lite o hittae spåret som var i slutet. Men med lite hjälp klarade både Bex o Douglas det. Jag får bli duktigare påatt lägga spår.Ska fosöka inna lägga ett spår till domi morgonbitti innan vi ska åka vidare.

Av Cecilia - 1 april 2012 17:40

Först ut var Douglas i premiär i avancerad klass. Jag klarade hela banan fram till de 2 sista skyltarna då fick jag helt black out och gjorde helt fel. Det straffade sig med 30 minus. Men Douglas gick riktigt bra på banan och var positiv med underbar energi och helt tyst! Honören gick som jag trodde med lite skall, men dock väldigt lite mot vad det kunde vara. Så där var 5 minus. Men för att vara första gången så är jag super nöjd med Douglas. Min insatts kunde förståss varit betydligt bättre. Vi skrapade ihop 65 poäng.

Bex gjorde sin premiär i fortsättningsklass. Han gick bra och var relativt pigg och glad på banan. Några små onödiga missar men vi fick ihop 96 poäng. Väldigt nöjd med mina killars insattser idag!!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards