Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Helgens agilitytävling

Av Cecilia - 14 maj 2012 20:47

Ja jag var anmäld till båda dagarna på Råådalens tävling men insåg min begränsning av vad jag orkar just nu. Avstod lördagen och åkte upp på söndag. Först ut Bex i agility 2:an en väldigt klurig banan för att vara en 2:a tyckte jag, rolig men svår, klarade mig till 3:e sista hindret, där kom disken men Bex var pigg och glad och galopperade hela banan igenom så jag var nöjd ändå. Sen var det Douglas på hopp 1, här nollade vi och trodde väl inte tiden skulle räcka till pinne. Det var absolut inom idealen men tänkte mig att det skulle vara fler nollor som var betydligt snabbare. Men det räckte och andra pinnen i hopp är i hamn, JIPPI  efter detta lopp tappade jag nog lite fokus och slappnade av lite för mycket när vi sedan körde agility 1:an jag och Douglas. Många små missar av både mig och honom, det loppet jag var minst nöjd med. Kontaktfällts träning måste jag ta upp igen på båda. Har varit väldigt säkra men nu är det massa slarv....dags att träna det igen. Sista loppet var Bex och hopp 2:an en lika klurig banan som agilityn. Här tappade vi fokus i mitten på banan för Bex kraschade in i däcket på något konstigt vis. Sen hade han svårt och hitta tillbaka koncentrationen och vi missade slalomen 2 omgångar och sen var min fokus helt borta och vi diskade oss pga. att jag visade fel väg. Jag blev orolig att han slog i och fick ont, men det verkar vara ok.

Överlag var jag nöjd med dagen och killarna.

Tusen tack mamma för du åkte med och var sällskap och hade koll på både mig och hundarna, älskar dig!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards