Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Cecilia - 11 juli 2012 18:55

Jag var ju tvungen och prova mina egen tillverkad snittslar.Som jag köpt och gjort idag. De funkade super, nu kan till och med matte hitta när hon lägger spår    Är ju inte tjejen med jätte mycket lokalsinne.

Så jag och killarna for ut i Bokskogen medan Wilma roade farmor. Det blev viltspår men utan blod eftersom vi var i Bokskogen. Hittade en bättre parkering idag där det var lättare att lägga spår. Fick till lite längre spår än förra gången men behöver länga det ännu längre för att testa orken på dom. Men det var tur jag inte hade längre idag för Douglas del. Han har nog gjort sin livs sämsta spårning idag. Men lika lycklig för det givetvis   Han var väldigt överladdad + att han var hel förvirrad och tog vitring och andra spår precis som han tyckte. Till slut kom han fram till mål men det var många missar på vägen..... Andra spåret gick lite bättre fortfarande väldigt förrvirrad och rätt okoncentrarad på just vårt spår.

Bex gick riktigt bra idag. Systematiskt med energi tog han alla vinklar super. Förutom en som var mitt fel, den låg alldeles för nära mål vilket gjorde att de inte tog den varken Bex eller Douglas. Men jag är ju rätt ny jag med på detta så jag lär mig hela tiden. Dessa spåren var ca 200-250, ska försöka länga till 400 i allafall nästa gång om jag hittar utrymme till det.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards