Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Cecilia - 13 juli 2012 15:47

En hel dag ledigt utan min älskade dotter, känns både skönt och väldigt tomt. Eftermiddagen ägnade jag mig åt mina älskade killar. Vi åkte ut till skogen för att lägga ett ordentligt viltspår. Har änteligen hittat var jah kan köpa blod, tack Nina för tipset!! Jag la vars ett spår till dom på ca 550-600 meter med 4-5 vinklar. Jag använde nog lite lite blod mot vad man ska. Efter jag lagt spåret fick killarna 20 min skogspromenad. När vi kom tillbaka körde jag lite rallylydnad där jag parkerat, för att få tiden att gå lite till. Douglas hade jätte svårt att fokusera, han gick bara och pep i förväntan att få komma iväg och spåra. Så med honom blev det bara positionsträning och fotgående. Bex var lite mer fokuserad så han fick köra lite moment. Hans bakning med mig var super idag, rak och tajt vid mig!!

Först ut i spåret var Douglas eller duracell hunden......Han är en aning för het på gröten och springer och vimsar lite emellanåt. Men vissa stunder gör han det riktigt snyggt. Men detta spåret var mycket spring och ouppmärksam. Jag fick stanna upp honom 2 gånger för han var helt åt fel håll. Vi missade en snittsel så någonstanns har han genat eller gått fel och hittat sig på rätt spår igen för till målet kom han som alltid. Andra spåret som var lika långt gick betydligt bättre. Släppte på honom efter jag gått det med Bex. Inte alls ute på turne så mycket utan höll sig någerlunda till spåret.......Tog alla vinklarna snyggt och ordentligt..........men ska det behövas ett spår först för min duracell hund ska lugna ner sig och börja jobba ordentligt.Efter 1,2 km spårning var han pytte litte trött......... Är det någon som har tips hur jag ska få ner energin lite så han blir ordentligare i första spåret tar jag gärna emot det. Är så ny på detta så jag behöver all inputt jag kan få.

Bex gick ett spår och gjorde det rätt bra. Fick säga till honom en gång att det faktiskt var jobb men sedan jobbade han på super tog vinklarna bra. Men han var relativt nöjd och trött efter ett 600m spår. Hjälp vad de är olika men det är ju charmen med dessa 2 killar  

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards