Alla inlägg den 26 juli 2012

Av Cecilia - 26 juli 2012 21:39

Vi kom upp igår kväll till Lena och Anders. Då följde jag och killarna med på person spårs kurs som Lena höll i. Killarna fick vars ett kort person spår på ca 150 m. Douglas var väldigt noggran och näsan i marken hela tiden, stor skillnad mot viltspåret. Bex jobbade på bra och noggran som alltid. Sedan la Lena vars ett viltspåret till dom på 600 m som fick ligga över natten.Idag har varit en sjukt varm dag både jag och hundarna har lidit lite av värmen. Men vi åkte ner och tog viltspåren i morse vid 9 innan det blivit allt för varmt. Douglas hade som vanligt massa energi, tog mycket i luften vilket gjorde att han kom av sig en del men hittade absolut rätt ändå. Märktes stor skillnad när han tar ner nosen och jobbar, då blir han väldigt noggran och exakt så han kan om han vill :-). Bex jobbade på bra det ända var att han slarvade lite med vinklarna. Men båda killarna har orken och viljan att spåra 600 m i olika terräng och det var ju det jag ville ha svar på. Nu i kväll la vi 2 korta spår till dom var. Douglas fick ett 300m spår med mer blod i för att se om han koncentrerade sig mer och använde näsan i marken mer och det gjorde han. Sedan fick han ett 200 m spår med en vinkel där jag satt fler snittslar för och se om han var ordentlig och gick där jag gått. 2 väldigt bra spår där han jobbade på super och vi fick fram det vi ville. Bex fick 2 spår ca 300 m var, där vi koncentrerade oss på vinklarna. Det ena var välmarkerade vinklar och de andra låg vinklarna lite närmare varandra. Även han var jag super nöjd med, jobbade på med underbar energi och noga. Tog alla vinklar. Tack än en gång Lena för du tar dig tid när man kommer upp!I morgon väntar Astrid Lindgrens Värld på Wilma, gissa om hon längtat fast det inte var så länge sedan. Blir det en varm dag får väl jag och killarna lägga oss i skuggan och vila medan hon visar runt mormor :-)

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards