Alla inlägg under september 2012

Av Cecilia - 23 september 2012 16:35

Känns som det gått troll lite i vår bedömning, poäng på tävlingar på sistone. Tyckte inte Bex gick jätte dåligt, han kan absolut gå bättre men långt ifrån dåligt gick han o vi skrapade ändats ihop 61 poäng :-( men vi får väl bara bita i det sura äpplet o anmäla på nytt. Douglas hade jobbigt i honnören men banan gjorde han bra förutom backen men enbart 64 poäng :-( så kändes det absolut inte.... Men men, ny tävling nya tag. Men backen sitter inte på någon av dom, blir lite lätt knäpp. Vet inte hur jag ska få det att funka på tävling.

Av Cecilia - 20 september 2012 11:24

Men då brukar det bli bra när det väl gäller....... Fokusen och energi var där absolut inget fel på hos någon av dom. Men högersida o ut var svårt......vi fattar inte alls vad du menar mamma :-) körde dom på en mini bana med hopp, bakdelskontroll o 8:ans frestelse. Först med massa belöning och sen 1 1/2 varv utan belöning mer än i slutet och på båda sidorna.. Gick rätt ok. Sen tränade vi separat på backa, ut o snurra. I dag var det Bex som glänste :-) Douglas fick 2 honnörer i trädgården eftersom han haft lite svårt med störning idag. En liggande bredvid mig och en sittande framför mig. Gick ok. Något vov när det kom en bil.

Av Cecilia - 16 september 2012 14:37

Ett bra rallypass även idag. Douglas är så harmonisk just nu och så rolig att jobba med. Bex lite slö men väldigt positiv ändå. På schemat för båda hundarna stod det bakdelskontroll, back, utåt sväng och sändande till kon. Bakdelskontroll på Douglas känns som det börjar sitta oavsett sida. Bex har fortfarande lite svårt när han går på högersida men jag ser framsteg. Backa börjar komma och börjar bli rakare på de båda men vi har en bit kvar innan det känns ok. Men mycket mindre sena backningar kommer när vi tränar. Utåt sväng satt helt säkert på Douglas idag på båda sidorna. Bex var lite osäker på högersida där jag behövde vara tydligare. Sändande till kon tycker de båda är roligt och gör det väldigt bra. Ska man hitta något negativt så är det för Douglas del att han inte ska attackera konen av lycka :-) och Bex skulle jag vilja ha lite mer fart till kon. Avslutade Douglas på 2 honnörer utanför tomten, där jag såg lite störmoment. Liggande fixade han med bravur och sättandet gick ok några få vov kom men absolut ingen låsning eller stress. En nöjd matte med sina guldklimpar :-)

Av Cecilia - 13 september 2012 08:37

Mysigt soligt höst väder, killarna lagom taggade men super positiva. Det är sådana här morgnar man får energi av :-) Hade bestämt mig att bara köra 3moment för att hålla fokus. Bakdelskontroll på båda sidorna, backa bredvid och snurr. Båda killarna gick så super bra och var så harmoniska, har inget att klaga på. Douglas back koncentrerade jag mig på korta sträckor som var raka. Bex höger sida o bakdelskontroll kändes som det lossnade lite idag. Kan inte mer än sammanfatta träningen till en toppen stund! Douglas tyckte dock det var lite för kort stund.... Men kanske kör i morgon igen eller lör :-) de avslutade som vanligt att leta godis, vilket alltid är självbelönand :-) Ser fram emot om 2 veckor när jag kan få struktur på träningen och orka träna. Kommer sluta jobba om 2 veckor vilket gör att jag kommer att kunna lägga upp dagen så jag orkar ed allt jag vill dvs. Hundarna, hemmet och älskade Wilma.

Av Cecilia - 10 september 2012 17:38

Måste bara lägga in några foto som Wilma har tagit. Hon älskar att gå och fotografera med kameran. Tycker hon verkligen lyckas för att vara 3 1/2 år.

Annars händer här inte så mycket, ligger dunder förkyld här hemma och har sovit hela dagen. Ska vara hemma imorgon med och hoppas det vänder.

         

Av Cecilia - 9 september 2012 21:49

Först hade vi ras special i Mjöhult. Som vanligt hade vi ett bra gäng som jobbade och vi har nu rutin vilket är helt underbart. Tack underbara södras styrelse för ett kanon jobb och underbart samarbete. Det är enbart kul och sitta i styrelsen med er tjejer  

Både Bex och Douglas ställdes i championklassen. Båda med excellent och ck. Sen åkte tyvärr Bex ut, men du gjorde ett jätte bra jobb Mikaela tusen tack för hjälpen! Douglas slutade 2:a bästa hane totalt väldigt nöjd! Sen mötes mina killar i prestationsklassen och då tog Douglas det. Domarna vet ju inte vad det är och dömer utefter placeringarna på utställningen..... ja ja, har vissat upp att killarna både är snygga och går och jobba med och det är ju det som är tanken i denna klass!!

 

Super snygg rosett är det i allafall   


Sen tävlade min älskade prinsessa i barn med hund. Hon skulle haft Douglas men jag var rädd att han skulle dra i henne så hon fick låna Ängla av Sofie. Tusen tack för lånet! Hon var så lycklig!!!

       

Några snygga bilder på killarna också. Tack Lykke för alla fina foto!!!!

 

Snygge Douglas 

Ser riktigt trevlig ut!

   

Mammas nallebjörn, som blir veteran nästa år!! Älskade Bex!


Resultatet från Sofiero idag med Douglas var Excellent utan ck 2:a plats i championklassen. Douglas gick tystare och bättre idag. Nöjd då det var många som åkte ut på very good och good.


Nu har vi en rallytävling kvar detta året sen har vi lite annat som händer i familjen som nog kommer att ta en del tid   

Men en underbar hundhelg har det varit och ett bra avslut på utställningsåret!!

Av Cecilia - 4 september 2012 08:54

Ja äntligen fick jag till ett träningspass med killarna. Det blev ett kort rallypass i trädgården. Bex var väldigt positiv men saknade energi idag. Douglas var lite överladdad o hade väldigt lätt för skall idag. Båda killarna fick bakdelskontroll både höger o vänster, snurr, back och vändning i från mig. Det som gått sämst på tävlingarna innan. Bex har jätte svårt med bakdelskontroll på höger sida så detta får bli vårt vinterprojekt. Douglas har fortfarnde backningen som sitt svåra moment, men tyckte ändå han gjorde det lite lugnare idag. Ska försöka få till något träningspass till denna veckan.... Men det har varit sjuka veckor på jobb så jag har varit helt färdig när jag kommit hem. Men har nu bara 4veckor kvar sen kan jag varva ner o njuta.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards