Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Cecilia - 13 oktober 2012 21:37

I dag åkte vi upp till Söderåsen för att gå ett litet för test för en viltspårsdomare, för att veta om killarna är redo för anlags provet. Douglas var först ut. Som vanligt var han fullt fokuserad på uppgiften och jobbar slaviskt men med en massa glädje och gick näst intill klockrent. Han jobbade dock på i ett lite lugnare tempo än vad han brukar, hann även med att kissa på vägen vilket han aldrig gjort förr. Men domaren var mycket nöjd och sa att han är absolut klar. Vädret var ju nte helt med oss idag, det hade hell regnat hela morgonen. Med Bex gick jag för hennes sambo som också är domare. Kändes som detta spåret var lite svårare. Bex gick väldigt långsamt till en början flöt ut lite men hittade rätt igen. Han kom av sig en gång och drog på något annat spår vilket vi hade blivit underkända på men domaren menade på att han kan och vet hur han ska göra. Så han är klar men han behöver behålla fokus på sitt spår. Så jag chansar att Bex har mer fokus och driv nästa gång. Så jag anmälde båda till anlagstest om några veckor :-) spännande!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards