Alla inlägg under oktober 2012

Av Cecilia - 9 oktober 2012 09:41

Kroppen är tung och trött idag men ville ändå ge killarna något. Så det fick bli lite träning inne idag. Lite favorit i repris sen sist. Shapade backa, med Bex försvårade jag det med fler steg o jag stod upp. Han tog det bra. Douglas vill jag fortfarande ha lite mer energi för att försvåra det. Sen jobbade vi på snabba positions byte ligg-stå-sitt. Energin var så där på båda. Avslutade med gissa leken och godis sök inne. 2 nöjda killar. Nu ska jag lägga mig i soffan o titta på film tror jag :-) På lördag ska vi på viltspårs träning, förberedande för anlagstest. Ska bli väldigt spännande!

Av Cecilia - 6 oktober 2012 19:00

Men ville ge killarna lite ändå, så det blev shapa backa och belöna snabba ligg och sen gissningsleken några omgångar. Killarna var så taggade och super positiva. Gissningsleken är en väldigt rolig och nyttig träning. Det går ut på att hunden ska ge en olika beteende och inte samma beteende 2 gånger i rad. Det kan vara en förflyttning, ett trix, ett moment osv. Det ska ske utan något komando. Hunden ska själv komma på vad han/hon ska göra. Det förutsätter att hunden är shapad sen innan och vet att den ska pröva sig fram för att få klick och godis. Mina killar bara älskar denna lek  och det tröttar dom eftersom de måste tänka helt själv hela tiden. 

Av Cecilia - 2 oktober 2012 10:45

I dag lämnade jag Wilma till frukost o åkte direkt ut i skogen o la 2 viltspår. Dom blev ca 400m, är så kass på att lägga spår. Tycker dom blir förkorta o jag använder för lite blod. Men det märks att kroppen inte är helt i trim. Så det kanske var bra att spåren inte blev så långa eftersom jag ska både lägga om, gå dom och gå e n liten runda med killarna innan. Så det blev ändå en bra bit för mig att gå idag.Killarna spårade riktigt bra idag båda två, med bra tempo och relativt noga trotts sitt höga tempo. Douglas gick av för tidigt en gång men hittade rätt igen och Bex missade en vinkel men hittade också rätt igen. Så jag är nöjd med dom idag.

Av Cecilia - 1 oktober 2012 15:31

Hur jag än virider och vänder fattar jag inte riktigt vad som hände i morse. Killarna skulle få gå med till dagis med Wilma eftersom hon ville cykla dit. Douglas låser sig totalt av situationen. Vet inte vad eller när eller hur som triggade det men funka gjorde det inte. Sen när vi väl kommit till dagis och lämnat Wilma var det inga problem och träningen under dagaen funkade utmärkt. Jag brukar kunna se anledningar eller delar av ett beteende men fattar inte. Vi får väl ut och cykla mer helt enkelt  

I träningen idag jobbade vi med högerhandling, backa på vänstersida och ställande. Båda killarna jobbade på bra idag tyckte jag. Douglas fick en honnör i trädgården efter att det kommit lite störmoment som jag bröt honom med kamplek, vilket jag är väldigt nöjd med. Honnören där efter funkade också helt ok. Sen fick han en ute vid gatan som funkade relativt bra.

Om ni kropp är ok imorgon åker vi nog och spårar en omgång, var längesedan.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards