Alla inlägg den 15 november 2012

Av Cecilia - 15 november 2012 10:40

En kort och effektivt pass. Men som lapphundsägare gäller det att man är flexibel :-) I dag hade jag en jätte energisk hund och en som gav upp lite när det ställdes krav. Bex hade super energi och var klockren på alla moment vi gjorde, han är så rolig och träna när han är på detta humöret. Douglas tappade lite energi idag när det ställdes lite krav. Jag tror att jag måste bryta ner momenten lite mer till honom nu i inlärningen. Vi behöver jobba på ingångarna i lydnaden, framåt sändande till kon, över hinder. Jag behöver nog skriva ner lite för att få struktur på Douglas träning, för just nu är det väldigt enkel med Bex och lite kullrigare med Douglas. Hoppas på få inspiration i morgon på föreläsningen i Eslöv.Moment som vi körde idag var hopp, inkallning, backning bredvid och framför, apport, framåt sändande till kon.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards