Alla inlägg den 1 april 2013

Av Cecilia - 1 april 2013 18:09

Denna veckan som gått har vi haft 2 träningspass. En egen promenad med träning. Douglas fick honnören på alla möjliga ställen, lite backning och vanligt fotgående vid jobbiga situationer. Han var rätt duktig. Bex fick fotgående hålla fokus och backa på konstiga ställen. Han gick helt ok men hade inte hälften av arbetsglädjen som Douglas :-)I söndags började jag med spår upptag i skogen. Båda hade lite svårt först men tog det efter en liten stund. Själva spåret var inga problem för någon av dom. Då var det ändå Wilma som hade lagt spåret. Sen hade vi lite uppletande av Wilma i trädgården också.Idag var det premiär för rallytävling detta året. Kan ju lugnt säga att deras matte var väldigt ringrostig......tyvärr blev set vårt fall för mig och Douglas :-( hade jag inte flyttat mina ben i Honnören hade han inte rest sig, han blev rädd jag skulle trampa honom. Annars var det hans bästa honnör någonsin. Jag var sista hund och gjorde honnören först. Nästan helt tyst :-) Banan gick sådär lite koncentration från Douglas sida och en jätte grov miss av mig som kostade -10, jag satte honom innan jag gick vidare på en skylt. Så med dessa 2 stora missarna hamnade vi på 65 poäng vilket är väldigt irriterande för annars hade vi haft 85 om inte jag sabbat :-( Men backningen satt inte idag heller :-(Bex är billig på blocket idag :-) Han var klockren tills jag kopplade av kopplet och gick in på banan då tog han vittring på något och var helt okontaktbar. Så jag prövade 2 skyltar sen bröt jag det var inte lönt. Tänker inte lägga energi på att bli ovän med den gammal gubben :-)

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards