Direktlänk till inlägg 17 maj 2013

Kloka killar med många funderingar

Av Cecilia - 17 maj 2013 21:12


Douglas: Tycker han är redo och ta över efter Bex. Tycker han blivit mer självständig och vuxen. Han uppmanar mig att ta beslut och inte vela så mycket och lev i nuet. Upplever att han känner sig kissig kanske prostatan. När de busade och Bex blev halt fick även Douglas ont. Dessa bekymmer finns fortfarande kvar. När han blir nervös påverkar det magen. Han tycker att han gör alltid mitt bästa. Kan inte göra 2 saker samtidigt. Tycker sig se att jag inte mår bra av jobbet, du ska må bra av ditt jobb, ta ett beslut. Du har rätt mycket krav på dig själv, jobbar ihjäl dig. Tycker att han(Andreas) ska hjälpa till mer hemma och leva efter hur vår familj ser ut nu. Vi har alltid trevligt ihop. Jag älskar henne över allt annat. Vi är hennes hundar inte hans. Han nämner även min mamma, praktiskt att ha henne också och gör att du får avlastning. Tycker inte vi har blivit osidosatta som du tyckt, du slår knut på dig själv för att det ska vara som innan. Men va fan alla förstår väl att det blir en förändring när man får barn så dumma är vi ju inte. Jag upplever mig ganska cool och jag vet att vi är älskade över allt annat på jorden. Vi har förbaskat kul ihop, jag och Bex. Tycker om sin tomt.Kom ihåg att jag älskar dig över allt på jorden det gör vi bägge 2. Jag vet att du tycker att jag kan vara lite dryg när jag inte lyssnar. Jag kan inte lyssna då där är ingen hemma då. Jag vet inte riktigt var hjärnan tar vägen kan inte kalla tillbaka den. Sluta slå knut på dig själv och lev i nuet, det var längesedan du gjorde det.


Bex: Jag är störst bäst och vackrast och det är jag som är kung. Jag börjar dock tappa kronan lite. Den lilla ska ta över. Han tror att han ska få ta över snart men ja ja vi får väl se.Jjag har varit med om både bra och dåliga saker i mitt liv. Bra är att matte älskar mig över allting annat. Jag var typ den första riktiga kärleken och den försvinner aldrig. Jag är den som styr och ställer i familjen. Har jag ingen lust gör jag det inte. Men bara jag vill kan jag nog lära mig vad som helst. Har inte behovet att vara nära någon på det sättet. Jag är fortfarande väldigt ungdomlig i sinnet. Du har varit ledsen flera gånger när du försökt göra saker med mig och jag inte gjort det för jag inte känt för det. Då har du blivit besviken på mig.Detta tolkar jag som många tävlingssittuationer. Douglas är mer ambtiös än vad jag är. Jag har alltid levt efter mitt eget huvud och mina egna åsikter. Kan ibland bli Ferdinan och bara ligga eller sitta och fundera. Saknar sin gamla hundkompis som var en klok tjej.Detta tror jag var Jolly. Du har alltid varit nära djuren i olika former hade du inte haft djuren hade du inte orkat. Du är mer djurig än mänsklig. ibland tycker jag om att göra saker men jag kommer aldrig att bli en träningshund och träna bara för att träna. inte min grej! jag försöker alltid stötta dig men jag vill inte vara så nära och vara i knäet. Men jag är för fan nära men inte i knäet. Är hormonig och är totalt i obalans just nu. Tror detta har med att vi har massa löptikar i området just nu. Varför kan du aldrig tycka att det du gör är bra och räcker till. Han beskriver Andreas som att bara arbetar och arbetar och aldrig kommer ifrån och att han inte trivs och hinner med sig själv och familjen. Du har alltid vänt dig till djuren och mått bäst av det i olika arter. Tror du är rätt nöjd med livet nu att vara mamma men du känner att du inte hinner med. Rygg har jag fortfarande ont i. Jag är en nöjd hund och jävligt glad att jag har den matten jag har. Tycker om henne också även om hon inte tar hand om oss till vardags, snäll tant.Hon är en trygghet. Tror han menar min mamma. Kommer alltid och göra som jag vill ochdet vet du. därför kommer du inte försöka ändra mig.



 
 
Ingen bild

Marianne

18 maj 2013 20:21

Hej, jag antar att det är från hundprataren. Hur sant upplever du det?

Cecilia

19 maj 2013 21:27

Ja jag tror väldigt mycket på det. Allt detta kan man inte pricka rätt. Det hon vet när vi börjar är vad jag och hunden heter hur gammal hunden är och när han kom till mig.
Till och med Andy börjar tro på det eftersom de berättade väldigt mycket om vår familj och hans jobb också vidare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards