Alla inlägg under februari 2014

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var det klockrena rundor. Bex fick köra lite i joggingtempo, mycket nöjd kille. Mycket nöjd med killarna idag och nu kan vi äntligen börja bygga upp inför säsongen.

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog det nästan direkt båda 2 kunde förflytta att lägga huvudet på olika ställen på mina ben när jag pekade    Sen övade/fräschade vi upp positioner på lite avstånd och att ligga/sitta still i en position en lite längre stund.

Allt detta av inspiration av min kurs litteratur, terapihunden i Pedagogikhund utbildningen. Jag bara ler när jag gör uppgifter och läser litteraturen i denna utbildning.

Avslutade med godis sök inne.

Killarna var super taggade och positiva, Douglas var lagom laddad.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards