Alla inlägg den 16 april 2010

Av Cecilia - 16 april 2010 20:25

Bex fick bara ett minipass i linförighet där han fick springa till väskan när han gått bra. Sedan klickade jag starterna på honom så han var med mig. En piggare och positivare hund idag, hoppas det håller i sig till i morgon även fast hans matte blir så mycket konstigare......

Douglas fick ett lite längre pass, idag jobbade vi på fotpositionen och ställandet. fotpositionen gick både bra och dåligt. Det dåliga var att han la av och rätta till sig...blev nog tröttare än vad jag trodde. Ställandet har jag backat bak till shapandet nos mot min näsa. Men det satt långt inne idag, några bra fick han till men de går och räkna på en hand. Men han var glad och arbetsvillig och det är huvudsaken. Efteråt började jag med burleken. JAg tog faktiskt båda för jag tänkte det kan säkert vara bra för Bex med. Bex är ju hälften av jobbet redan klart, han är van och ligga i buren och kopplar av bra. Här gäller det att sätta komando på buren och bygga upp förväntan. Douglas började jag i princip från början, eftersom han aldrig legat i sin nya gallerbur. Det som var coolt på Douglas var att han tog det väldigt snabbt och när han skällde så stängde jag igen luckan. När han var tyst öppnade jag igen och det behövdes inte så många repitioner för han skulle köpa det......idag i allafall  Ja det kändes som det är något vi ska jobba vidare på. Utanför buren fick de leka båda 2 och Bex fick även göra lite trix, så det fanns en förväntan när de kom ut. Nu är det snart dags att krypa ner i sängen det blir en sjukt tidig morgon i morgon. Ska vara i Höör kl.8 Det är inget bra tecken att jag redan är nervös....... men vi få väl se. Prinsessan är fortfarande jätte förkyld, vi får hoppas hon bättrar sig eller inte blir sämre till kalaset på söndag.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards