Alla inlägg under december 2009

Av Cecilia - 29 december 2009 20:19

Vädret var med oss idag, lite lagom kallt så gräsmattan var lite frusen så vi kunde vara på den, annars är den rätt mjuk efter all snö  Satte upp lite agilityhinder och jobbade framåtsändande och ingångar i slalomen. Framåtsändandet gick rätt ok men det fanns ingen energi idag hos någon av dom, vet inte varför. Jo lite energi fanns det hos Douglas annars skulle han varit sjuk, men inte lika mycket, fast och andra sidan var det lite mer lagom att hantera idag  Men det är ju inte Douglas om inte allt går i 190  Glädjen fanns där och det är huvudsaken.


Nu hoppas jag att alla som läser denna bloggen tänker mer än en gång om ni skulle ha funderingar på att skjuta raketer i övermorgon. Tänk på alla djur som inte kan förstå och göra sig förstådda. I stallen finns massor av hästar, kor och grisar som är super rädda. Våra hundar kan vi ju se på och kanske hjälpa med något lugnande men det finns fler som tar skada så tänk er för.


Nyår hos oss kommer att vara super lugn helt ensammna. Men någon god mat blir det. Vi tänkte åka och rasta hundarna i bokskogen ordentligt på eftermiddagen sedan är sista kisse rundan vid 17.30 innan folk börjar smälla allt för mycket och förmodligen ger jag Bex en lugnande tablett så han kan koppla av. Vi får se!


Gott  Nytt År på er alla!

Och var rädda om alla era djur där hemma!

Av Cecilia - 28 december 2009 20:35

Vilken skillnad som natt och dag med smällandet från och med den 26 när de fick börja sälja. Men det är ändå inte hälften av vad det är inne i Malmö. Men jag har kommit underfull med att han är mindre rädd om han går med Andy så, så får det bli tills nyår är över. Tyvärr känns det inte som Zylkenen och DAP hjälper något större. Så vi var hos veterinären och fick lugnande tabletter inför den stora dagen om vi behöver, får se hur dagarna innan blir och hur han reagerar. Än så länge är han inte rädd inne bara ute. Killarna fick en timmesrunda i skogen igår. Tala om att de mös och var skitiga när vi kom hem. Det blev duschen direkt. Idag fick de lite hjärngympa med den nya aktivitetsleksaken de fick i julklapp. Den var inte så svår så även otåliga Douglas fixade det rätt bra. Får se om vädret tillåter lite agilityträning i trädgården imorgon.

I dag var jag och Andy på Entré(ett köpcenter)men det var inget speciellt. Men hittade 2 tröjor.

Av Cecilia - 26 december 2009 13:56

Ja julafton blev lugn och väldigt lyckad hemma hos oss. Wilma njöt av all uppmärksamhet, julklappar och faktiskt tyckte hon tomten var helt ok också  

Juldagen var vi nera hos hennes kusiner och firade jul, nästa lika många julklappar men lite mer tempo med 3 barn till. Men hon tyckte det var roligt även här. Tomten var dock lite läskigare än julafton.

   Wilma med en av sina paketer men snöret är rätt roligt det med.

En slagen hjälte som vaktar sina julklappar  

Idag har vi varit hemma hos mamma och pappa på förmiddagen medan Andy jobbat. JAg har passat på och träna grabbarna lite i garaget när vi hade barnvakt. Lite utställningsträning och lite lydnad + en massa lek. Ny lek kurragömma, hunden får sitta kvar bakom en vägg och sedan springer jag och gömmer mig och kallar så får de leta upp mig. Super kul tyckte Bex det var, Douglas tyckte det ar kul alla gånger utom en då han inte hittade mig lika snabbt och då blev det lite läskigt.

Träningen gick bra. I dag imponerade Douglas när vi tränade utställningsträning!

I morgon blir det nog en lång skogspromenad om vädret tillåter. 

Av Cecilia - 22 december 2009 09:18

Ja efter i förgårs natta runda, bestämde jag mig för att det får bli lite omständligt i 2 veckor nu. Vi var ute vår vanliga mini nattarunda, Bex hörde 2 smällare och blev helt blockerad och uppstressad och det smittade ju av sig på Douglas och hans osäkerhet. Så båda hundarna drog bokstavligen mig hem och Douglas kryddade allt med en massa skall  Jag blev lite arg på Douglas för han gjorde ju bara saken värre och jag kunde inte stanna och lugna ner Bex eftersom Douglas skällde och väckte hela kvarteret. Men tyvärr tog Douglas tillsägningen väldigt hårt. Blev inte argare än jag blivit innan på honom men det var väl hela situationen som gjorde att det blev värre. Han blev rädd för mig.....och fy vilken obehaglig känsla att ens guldklimp är rädd för en. Men efter lite övertalning när vi kom hem låg han hos mig när vi gick och la oss. Men det var nu jag bestämde mig för att dela på dom när vi går när det är mörkt. Dels för att kunna ge Bex all fokus så varje runda utan smällare blir positiv fast det är mörkt. Och dels för att Douglas inte ska stressa upp Bex mer. Men även för Douglas del att han inte stressar upp sig själv pga. Bex beteende och att man kan ge han sin tid också utan att han går igång med skallet. Han är en svår nöt och knäcka när han blir så blockerad och skallet kommer. Har provat att nonchalera det, bli arg, klicka när han är tyst men oavsett vad jag gör kommer det alltid ett eller flera vovv efter. Någon som har andra tips och dela med sig. Jag kan inte heller säga att det alltid är vissa situationer utan ibland kommer det och ibland inte. Men i går på natta rundan gick det mycket bättre. Douglas blev lite stressad i slutet, men då hade jag tid och sätta mig ner och vänta ut honom. Bex traskade på glatt och vi hann leka i snön så det blev positivt. Igår fick killarna även lite aktivitet med sina aktivitetsleksaker och lite godis sök inne.

Av Cecilia - 20 december 2009 18:04

    

De bara älskar snön!!!

Av Cecilia - 20 december 2009 08:04

I fredags efter badet var jag ute och åt med min arbetskamrat. Det var riktigt mysigt att göra något helt själv bara för en själv. Och det är ju alltid kul och snacka lite skit  I går åkte Andy och Wilma till Andys kompis och hans son för att leka. Jag och hundarna åkte till mamma, för Micke var där och det var dags för vårt årliga julgodisbak. Har blivit en tradition med åren. Det är mysigt och få en förmiddag själv med honom. Han är ju som min låssas bror. Vi har varit stödfamilj till honom i 22 år och när jag flyttade hemma ifrån blev jag kontaktperson för att vi skulle fortsätta träffas regelbundet. Det blev en hel del julgodis även fast vi provsmakade under tiden. Medan vi bakade julgodis gick killarna en långrunda med mamma och pappa runt hela Klagshamnsudden. De var väldigt nöjda efteråt. Passade på att träna lite utställningsträning i deras garage igår innan vi åkte hem. Det tog lång tid för Douglas att koppla av och koncentrera sig på vad han skulle utan att vovva. Men när han väl hittade rätt gjorde han det super bra. Bex gjorde som vanligt precis som man ville, hade dock önskat lite mer energi. Men eftersom det är Göteborgsutställningen som är nästa tävling får vi nog ligga i lite, var ju ett halvår sedan sist och det märks. Både på mig och hundarna är lite ringrostiga.

Idag är Andy iväg och jobbar en stund på förmiddagen och Wilma lämnade vi av hos mamma för nu ska jag sätta igång med en storstädning innan julafton och sedan ska jag gå en långrunda i snön med grabbarna. Det är ju inte utan att de får motion nu när de springer i snön i allafall. Så nu kallar dammtrasan på mig, ha det så bra alla!

Av Cecilia - 17 december 2009 19:11

Wilma tyckte det var kul i snön!

Av Cecilia - 17 december 2009 13:05

Ja och den har faktiskt legat en hel dag utan att töa bort  Mina små prinsar bara älskar detta vädret och blir som valpar. Super roligt och se hur de blir i sitt rätta element! De ligger gärna i trädgården nu och myser i snön och tar ett race då och då. Det är tur de har trädgården och varandra. För just nu har vi inte hunnit göra så mycket aktivitet precis. Jag försöker skylla på att de också behöver jullov, men vet innerst inne att de skulle vilja hitta på något. Hade så dåligt samvete för någon dag sedan så då fick de leta korv inne. Vår lilla söta prinsessa har nu knäckt koden ordentligt när det gäller och gå om hon håller i oss. Så det är det enda som gäller nu gå och gå. Men hon är så söt. Det sägs att smutsiga barn är lyckliga barn. Tycker detta kortet stämmer in på det  

Tack alla som gett mig peppande kommentarer på mitt förra inlägg. Nä det är klart jag inte ska ge upp nu när jag fått lite distans till det. Det är ju egentligen nu det börjar funka för oss om man ska vända det till det positiva.

Här kommer 2 kort på blommor också.      

Snart är det julafton, helt sjukt vad tiden springer iväg. Men det ska bli jätte mysigt att ha Wilmas första jul hemma.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards