Alla inlägg under januari 2011

Av Cecilia - 30 januari 2011 20:33

Denna helgen har vi både hunnit med en massa och haft en myshelg. I går hann killarna och jag gå på långtur över hagarna i Klagshamn, super mysigt. 

I morse fick de ett lydnadspass. Douglas jobbade vi på ingångar, positioner, farten i apporten och shapade ställandet. Ställandet var vi ringrostiga resten gick han riktigt bra! Bex jobbade vi med positioner, ställande i inkallning, apport med fart och rutan. Rutan var vi ringrostiga resten jobbade han väldigt bra med glädje och energi  

I dag har vi varit och köpt presenter till dopet vi ska till nästa helg. Helt impad över Wilma när vi var i leksaksaffären. Hon ville inte ha något bara gå och titta på saker. Till slut ville hon ha en Pippidocka och såpbubblor sen var hon nöjd. Älskade unge hoppas det håller i sig  

Nu går vi i väntans tider Douglas första kull ska födas vilken dag som.

 Så här tjock är Selma......vi väntar med spänning.


  

Morgon mys framför tven med Douglas!

Ha en bra vecka alla!!

Av Cecilia - 27 januari 2011 21:03

2 första uppgifterna var att lägga ringar på pinne och den andra var ta en tennisboll gå med den till pedalhinken och lägga den i hinken med hjälp av pedalen. Ring på pinne är ju inte klar än men Douglas knäckte nästan det. Bex tyckte uppgiften var tråkig och ville inte jobba.  Boll i pedalhink gjorde Bex super bra. Douglas är inte klar med den, har fasnat lite för han kan inte hålla bollen i munen samtidigt som han trycker på pedalen........kan det var så att det är manligt även hos hundar  2 saker samtidigt.....

Efter fick Douglas shapa slalom, åtta och gå en cirkel runt mina ben. Han tycker det är så kul.

Bex fick gissa leken eftersom han inte var jätte laddad. Den vet jag att han tycker är rolig. Leken går ut på att han ska ge mig olika beteende och han får inte göra samma. Han har en rätt stor repertoar av beteende som han kör.

Imorgon är det fredag, såååå skönt!!

Av Cecilia - 26 januari 2011 20:22

Känner mig super kass, har helt glömt bort min älskade Douglas 3 års dag. Skäms!!!

 

Förlåt min lilla kille!!  

Av Cecilia - 26 januari 2011 20:01

Ja det gick ju sådär med att köra agilityträning idag när det blivit minusgrader i Skåne igen.Marken var ju stenhård och det gick inte att trycka ner hinder i marken. Så det blev lite lydnadsträning istället och godisletande i bark på träd på rundan. Hade valt ut inkallning, apportering och fotposition. Började med Bex och änteligen var det den glada och vanliga Bex, så skönt! Inkallningen, den vanliga satte han som vanligt direkt men jag började att arbeta på ställande under inkallning coh det gick ok. Apporteringen delade jag upp i småbitar för att få fart och energin och han jobbade på bra! Sedan gjorde vi lite fotgående och det gick jätte bra. Douglas var lite överladdad och pratade en del, så jag valde ett börja med att shapa fotgående så jag fick lite mer fokus. Det hjälpte han lugnade sig och började jobba. Inkallning jobbade vi på ingångarna......vill ju ha bort hoppet han gör mot mig. Blev bättre men vi har en bit kvar. Apporten gjorde jag precis som med Bex i smådelar. Han tyckte det var roligt och nu börjar han tycka det är ok och nästan lite roligt att jobba med apporten. Nöjd med träningen idag!!

Av Cecilia - 23 januari 2011 20:50

Blir så glad när man får foto av barnbarnen eller man kan följa deras blogg och se hur de utvecklas.

Här är Eros

Kortet är taget sista gången vi var där uppe innan de åkte då var de ca 6-7 v.


     


Här är Elias, bilden är lånad från deras blogg. 

  

6-7 veckor, då sa jag kopia av Bex.


   


Bild på Bex 6-7 mån

  

Visst är där många likheter   

Av Cecilia - 23 januari 2011 19:37

Tack snälla Susanne att jag fick följa med er ut och träna idag. Vi var på Oxie och där var alla hindren ute. Har fortfarande förkylning i kroppen så jag orkade inte göra några större spring övningar. Koncentrerade mig på att köra på däck och klätterhinder eftersom det är de vi inte kan träna på hemma. Bex var pigg men inte jätte laddad, känns som jag ska ha lite koll på honom eftersom han inte är sig riktigt lik. Men han jobbade på och tyckte det var roligt om han fick jogga i sin takt  Douglas går bra på alla hinder nu, vippan går han på men tycker fortfarande den är läskig. Så den behöver vi lägga lite krut på. Men jag tror den kommer att lossna snart känns så. Han börjar få upp farten i slalomen också. Ska bli kul och komma igång igen.

Ny vecka nya utmaningar, dags att försöka gå och jobba igen. Känns inte som jag är helt på topp än men jag blir ju inte så mycket friskare att ligga hemma nu. Har ju varit hos doktorn och kollat.

Av Cecilia - 21 januari 2011 20:55

Det satt 2 pojkar och stirrade ut mig så jag hade inget val   Det blev shapa slalom, 8:a på båda killarna. Bex shapade jag buga och Douglas vinka. Sist fick de ett race att erbjuda mig så många olika beteende som möjligt.

De var duktiga båda 2. Härligt att se Douglas energi på rätt plats och skönt att Bex börjar komma tillbaka  

Ja det är inte utan att man längtar lite till vår och sommar nu!!  

Av Cecilia - 21 januari 2011 19:50

Ja idag har Smarty's Suvi varit på ultraljud och det hittades 4 små troll, kan vara fler. Så nu väntar vi med spänning även på denna kull. Vill ni veta mer om denna kull så gå in på http://www.dagsmejanskennel.se/16818644



Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards