Alla inlägg under mars 2013

Av Cecilia - 16 mars 2013 19:40

Idag tog vi oss till Lunds brukshundsklubb för att kör ett träningspass agility med Mikaela och Bless. Vi koncentrerade oss på kontaktfällten och framför allt vippan. Båda killarna var super taggade. Douglas tog vippan fortare och fortare idag, kändes riktigt bra. Bex var också väldigt på G och jobbade på bra. Nöjd med träningen! Börjar få lite tävlings sug nu :-)

Av Cecilia - 12 mars 2013 11:23

Idag har vi haft ett underbart träningspass. Gammal gubben var super taggad och väldigt duktig. Douglas var också taggad tyvärr lite för taggad så det blev lite skall. Så min träningsplan fick snabbt ändras lite för Douglas del. Koncentrerade mig på fotgående utan skall efter det funkade kunde vi jobba vidare på vad vi tänkt. Idag stod lite rally och lite lydnad på schemat. Lydnadsmomenten som vi tränade var inför lapphunds sm i maj. Rallyn koncentrerade vi oss på vändningar av olika slag och backa.....tror vi knäckt koden.......JIPPI! Och sen lekte vi i massor. Underbar träning!

Av Cecilia - 3 mars 2013 14:38

Idag blev det rallypass. Tänkte att jag skulle köra igenom killarnas svagheter och lite olika moment på högersidan. Jag säger bara wow den gammal manen har verkligen levt upp nu. Vilken arbetsglädje, kamplek och energi Bex hade idag. Helt underbart och jobba med honom! Hoppas det håller i sig är då kanske vi till och med kan starta lydnad igen. Det var ett väldigt bra pass över lag och jag är nöjd. Backningen börjar se bättre ut på båda killarna. Honnören gick rätt ok lite vov från Douglas men absolut inget stressat.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards