Alla inlägg under augusti 2013

Av Cecilia - 31 augusti 2013 19:54

Blev ett spontant träningspass idag vilket då inte var så genomtänkt. Körde lite framåt sändande till kon lite rallypositioner och lite trix. Andra omgången bara lekte vi. Killarna var mycket positiva och laddade, nu är det dags för attentat att strukturera upp träningen och hitta tränings tider :-) både matte och killarna nöjda!

Av Cecilia - 7 augusti 2013 19:34

Idag blev det äntligen lite träning dock inte så långt pass men ett väldigt bra. Jag var duktig och slutade när det gick som bäst även om vi inte tränat så länge :-) Douglas gick 6 pinnar slalom på raksträcka med både höger och vänster handling och han hade fart på båda hållen, tjoho!!!! Vi tog några tävlingar på barmark han och jag också. Han börjar tycka detta är en favorit och är super laddad när jag säger kör, med bra fart!Avslutade med lite positionsarbete och backning i rally. Positionerna gick bra men backningen sitter inte än.....Bex fick lite slalomträning med Wilma.....lagom ansträngande för honom :-), men han lyssnade på henne och gjorde vad han skulle. Efter det körde jag positionsträning, backning och lite uthållighet av koncentration. Backningen satt perfekt idag på båda sidorna. Positionerna var också väldigt bra, men uthålligheten är som vanligt det svåra.....han blir lätt uttråkad.Underbart att kunna träna lite!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards