Alla inlägg under juli 2013

Av Cecilia - 30 juli 2013 10:19

Idag fick man ju inte missa att träna när det för en gång skull var behagligt ute och mulet. Visst var det varmt ändå men det gick och träna :-) till mattes glädje. Har inte velat träna i värmen då jag inte kan begära att de presterar något. Med Douglas körde jag bermuda triangeln i slalom, springtävling till belöning och lite rally övningar. Känns inte som bermuda triangeln funkar så bra för Douglas då han tappar mycket mer fart än en vanlig rak slalom. Det ska ju vara tvärt om..... Så nu blir det att köra rakt iställe och förflytta mig längre i från honom i ställett. Springtävlingen var en succé, farten var hög och han tyckte det var super kul, tack Tina för tipset! Rally körde vi mest lite moment för att få ner tempot emellan det andra. En han var med och väldigt fokuserad.Bex fick rallyövningar och trix och konster. Hans backning satt perfekt idag, hoppas det håller i sig! Trix och konster älskar Bex ju så det hade han kunnat göra hur mycket som helst :-)

Av Cecilia - 15 juli 2013 20:06

Ja det kan man lugnt säga att jag behövde idag. Jag behövde verkligen påfyllning av energi efter en hel dag med en väldigt trottsig och testande 4 åring.Gick ut och byggde en rak kombination på 4 hinder där slalomen stod utanför och man kunde lägga in den. Målet är ju att öka Douglas fart. Första rundorna kändes super. La även in 2 hopp nästan 90graders sväng vänster och sen slalom. De var några gånger som han satte den helt perfekt några av gångerna fick vi bryta ner det. Avslutade med framåt sändande med bakombyten. gick förvånansvärt bra. Överlag nöjd med hans insatts och vår träning ikväll. Bex fick samma upplägg med lägre hinder och inte fart träningen. Han tyckte det var roligt.

Av Cecilia - 8 juli 2013 21:42

Ja nu var det ett bra tag sedan jag skrev i bloggen. Vi har hunnit vara på husbils semester där målet var Tomteland i Mora. Jag och Douglas har även hunnit tävla i Svalöv. Som vanligt kändes han otroligt bra men allt vill inte sitta, tyvärr. Denna gången satt alla kontaktfällt men han råkade hoppa ur slalomen  Hoppbanan hade jag bestämt mig på att köra vänster slalom och öva vilket resulterade i 2 utgångar. Men vi har super kul när vi tävlar och det var verkligen en Douglas Cia dag.

Lite kort från semestern.

  


Wilma på ett av sina favoritställen. Barnens Götakanal i Norrekvarn.

 

I Nusnäs och tittar på Dalahäst tillverkning.

 

Succé när hon fick måla en själv!

 



  

Wilma berättar för Tomten vad hon önskar sig i julklapp.

 

Wilma med sin idol, sagofen.

    

Killarna på en av sina underbara morgonturer.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards