Alla inlägg under december 2010

Av Cecilia - 29 december 2010 21:40

I går hann jag och killarna med några spår och en mysig promenad i Klagshamn. Vi åkte till mamma och pappa på morgonen och var där hela dagen medan Wilma sov passade jag på och lägga buljong spår i snön till killarna. Bex var inte alls sugen på och jobba han tittade på mig som om jag var dum i huvudet. Medan Douglas går både sitt och Bex spår klockrent med massa arbetsenergi. Ja deras arbetsmoral är väldigt olika  Sen sydde jag med hjälpa av mamma halsband till killarna som jag ska ha när vi tävlar. Tyckte de blev riktigt bra för och vara gjorda av mig.

Idag har båda killarna fått dra pulka. Bex drog grannpojken och Douglas drog Wilma såg super mysigt ut när de kom längs gatorna tillsammans, har tyvärr inget kort. Jag har även idag shopat turskidor för att kunna motionera lite både mig och Douglas är tanken. Får väl pröva dom i helgen    

Av Cecilia - 29 december 2010 21:40

I går hann jag och killarna med några spår och en mysig promenad i Klagshamn. Vi åkte till mamma och pappa på morgonen och var där hela dagen medan Wilma sov passade jag på och lägga buljong spår i snön till killarna. Bex var inte alls sugen på och jobba han tittade på mig som om jag var dum i huvudet. Medan Douglas går både sitt och Bex spår klockrent med massa arbetsenergi. Ja deras arbetsmoral är väldigt olika  Sen sydde jag med hjälpa av mamma halsband till killarna som jag ska ha när vi tävlar. Tyckte de blev riktigt bra för och vara gjorda av mig.

Idag har båda killarna fått dra pulka. Bex drog grannpojken och Douglas drog Wilma såg super mysigt ut när de kom längs gatorna tillsammans, har tyvärr inget kort. Jag har även idag shopat turskidor för att kunna motionera lite både mig och Douglas är tanken. Får väl pröva dom i helgen    

Av Cecilia - 25 december 2010 20:42

Ja detta året blev mycket annorlunda. Första julafton på 29 år utan mina föräldra, första året utan hundarna på julafton, första året då jag missade Kalle Anka och sen saknades ju morfar . Julafton firade vi med Andys bror och hans familj. Men idag firade vi med mamma, pappa, mormor och Andys föräldrar. Men konstigt kändes det och lite ledsamt eftersom julen betyder så mycket för mig. Men Wilma har haft 2 väldigt lyckade dagar och fått massor av paket. Douglas och Bex fick julbord idag och packet. Kort kommer sen. Imorgon ska tyvärr Andy jobba så nu fick vi inte fler dagar ihopa med mys.....

Douglas har fått jobba lite idag med att dra Wilma i pulkan. Han börjar tycka det är riktigt kul. Har fundering att köpa turskidor och motionera både mig och Douglas, får se hur jag gör.

Av Cecilia - 22 december 2010 19:35

  

  Snygging   Full fart som alltid      Bex berättar för mig att jag ska skita i och fota och leka med honom istället.   Bex letar möss

Mina älskade pojkar!!  

Av Cecilia - 20 december 2010 19:22

Parningen flöt på bra, ville lekas lite mer än förra tiken så till slut fick vi lugna ner dom lite om Douglas skulle orka. Men han gjorde det lika lugnt och fokuserat som förra gången   Har lånat en bild från Smarty's Suvi´s hemsida på henne för det blev inga bra kort med kameran idag när det var mörkt. Nu håller vi tummarna för små valpisar i slutet på februari början på mars.


Av Cecilia - 19 december 2010 20:11

Ja i förmiddags blev det lite drag. Douglas började dra Wilma runt kvarteret. Han jobbade på super bra och tyckte det var kul. Sen fick Bex dra en liten runda i vårt område. Trodde Wilma var nöjd efter detta men icke, så vi kopplade på Douglas igen och drog en liten bit till.

Sen har jag varit och fixat lite julklappar, förhoppningsvis de sista......, köpt tyg till halsband och leksak som jag ska sy till killarna.

Nu väntar en nattarunda med killarna och mys och uppladdning inför imorgon.

2 dagar kvar att jobba!!

Av Cecilia - 18 december 2010 19:46

Har ingen energi och inspiration till att träna killarna just nu. Vet inte varför där inte finns något. Kanske för jag är rätt slut körd på jobb och har räknat ner till jullov. Ska bara jobba 2 dagar till   Så idag fick det bli 2 längre runder i stället och märgben till killarna i kväll. Kanske blir lite drag imorgon, får se.

Först idag var det gympa sen har jag, Wilma, mamma och Micke bakat pepparkakor och julgodis en super mysig dag.

    

På måndag kommer Douglas andra tjej hit för en parning Smarty's Suvi. Vilken julklapp lillkillen får  

 

En söt tjej, mer om henne kan ni läsa på http://www.dagsmejanskennel.se/16818644

Av Cecilia - 8 december 2010 20:33

  Douglas i fart   Vackra Bex   Snörace  

Snöbus och bygge av snögubbe.

Lite lek först med Rävrackans Zayonara.

Tycke uppstod     

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards