Alla inlägg under november 2009

Av Cecilia - 30 november 2009 13:26

Ögonlysningen gick bra, inga anmärkningar på någon av dom. Så skönt! Så nu är de båda tillgänliga för avel om intresse finns. Både Douglas och Bex skötte sig jätte bra på Djursjukhuset. Douglas vovvade lite men absolut inte mycket. De är mina pärlor!!

Lovade och sätta in kort på blomsterarrangemangen som vi gjorde i onsdags, ska ju iväg i kväll igen.

  

Fattade inte hur man vände bilden i blogg programmet så ni får väl vända på datorn i stället     

Här kommer foto på vår underbara brevlåda också gjord av Jenny, lite reklam och lite tips på julklappar, annorlunda presenter. Gå in på hennes sida och kolla vad roliga saker hon gör http://sites.google.com/site/jennyskonst/

  

Av Cecilia - 29 november 2009 17:52

 Nä det gick tyvärr inte idag heller. Men denna gången tycker jag det är surt för jag tycker verkligen vi var värda det idag. Han hade enligt mig energi, han var glad och bjöd in till att vilja jobba och så får vi sämre poäng än i Skurup, där han inte var med på flera delar Ta plattsläggandet som ex, samma fel gjorde han idag med + att han tuggade på sin tass. Idag fick vi en 8:a och i Skurup får vi en 6:a, gör rätt mycket eftersom man gångar med 3. Hade höga poäng på det mesta, ställandet fick jag en 5 för han gick och apporten nollade han. Poängen kommer på hemsidan sen. Mina nerver var mer på plats idag och känslan när vi gick ut var mycket positiv. Tyvärr skrapade vi bara ihop 150 poäng idag, vi kom 5:a av 12. Ja jag blev besviken för idag kändes det bra och Bex var glad med positiv energi. Vann gjorde Erica och Nico på 164 poäng, grattis till förstapriset! Ytterliggare ett jätte grattis till Anki och Kanel som idag tog sin LP1 titel!!

 

Fick ett litet sött mail av min kära mamma, när hon hört min besvikelse, mamma är bra på att ge en energi!, för att kunna ladda om!

Jag är så stolt att du är min dotter och en sann hundägare.
Att vara hund i ditt hem är lyx
Du lägger ner otroligt med arbete på hundarna
De kan absolut inte ha det bättre
Bara du vet vad hundarna går för
Att domarna inte tycker detsamma är tråkigt
Men ge inte upp utan ladda om och försök ta nya tag
Ge dig den krediten och styrkan att ni gjort vad ni kunnat idag
och ta det med till Trelleborg. Det är absolut inte kört!
Någon gång är domaren på er sida.
 Älskar dig!
 Kram
mamma
 
Veckan har varit full proppad. I onsdags var jag på blomsterkurs, det var super roligt. Vi gjorde ett advents arrangemang och en dörrkrans bilder kommer sen. Sedan har vi haft Wilmas farfar inackorderad här pga. ryggont. Imorgon är det dags för ögonlysning och sedan blomsterkurs igenPå tisdag ska vår prinsessa få sprutan, hoppas hon får lika lite ont som jag och Andy fick. På torsdag är Andy ledig så då ska vi åka och hälsa på Tant Nensan. Ha en bra vecka alla!!
Av Cecilia - 24 november 2009 21:21

Precis nu innan jag skulle stänga datorn gick jag in på min mail. Där var mail från Optigen. Douglas är testad, normal!!! Vilken skön känsla. Nu är det bara att hålla tummarna för ögonlysningen den 30/11.

  

Av Cecilia - 24 november 2009 19:24

Ja denna veckan kommer jag inte hinna göra så mycket med mina ulltussar. Igår var jag på sektor möte med agilityn och idag har jag lovat att Andy ska få ut och springa. Men jag tänkte ge dom lite hjärngympa inne idag med aktivitetsleksakerna. Idag när vi var på gympan, tog Wilma sina första steg spontant utan att man behövde hjälpa till och flytta fötterSkrattande. Hon är så söt! Imorgon ska vi åka och hälsa på, på jobb om natten varit ok och imorgon kväll ska jag gå blomsterkurs nu inför julen. Ska bli super roligt var så längesedan. Vi håller på att undersöka om jag kan ha hundkurser genom mammas och min firma, verkar som det går och fixa. Vi får väl se, spännande utmaning och roligt att bredda firman. Det handlar ju fortfarande om pedagogik och konsten att lära ut på olika sätt, dvs. individanpassa. Idag lämnade jag Wilma en timme för att åka och shopa lite julpynt. Jag tycker ju julen är så mysig. Köpte 2 julstjärnor till fönstrena och en prydnadstomte. Nu har jag ju ett helt hus och fyllaFlört.

Wilma testar om låderna duger till förvaring. hon tyckte dock den andra lådan var lite läskigare när den var lika hög som hon.

  

Av Cecilia - 21 november 2009 18:13

Att det ska sitta så långt in det sista förstapriset. Känns som en omöjlighet men så får jag inte tänka. Är säkert så att eftersom jag så gärna vill lyckas och inte helt har koll på mina nerver ger jag fel energier till Bex. Men tyckte ändå jag blir bättre och bättre på att hålla nerverna i styr. Förutom platsen, linförigheten och apporten är jag väldigt nöjd med honom. Platsen slarvade han fick komendera honom 2 gånger till ligg och sen reste han sig för snabbt. Linförighetens första del, var en seg omotiverad Bex andra delen blev bättre, men han kan så mycket mer. Apporten är som alltid en joker ibland går det men för det mesta spottar han ut den. Han ser ingen mening att sitta och hålla den bara. Vi skrapade ihop 151 poäng, tyvärr inte helt nöjd eftersom jag vet att han kan så mycket mer. Men det var tur att jag hade trevligt sällskap av Anki och Kanel. Grattis till förstapriset Anki, heja lappisar!! Det är bara och bita i det sura äpplet och samla kraft till nästa söndag i stället. Någon gång ska det väl klaffa. Douglas har fått en lång promenad med mamma och Micke runt Klagshamns udden sedan har han varit ute och sprungit 5km med Husse. Han behöver det, hans energi tar aldrig slut, på gott och ont.

Av Cecilia - 19 november 2009 19:31

Dagen började kl.4.30 när Wilma tyckte hon skulle gå upp. Men som tur var somnade hon om efter ca 45min. Det jobbiga är och ligga och lyssna på henne så länge. Fast hon skriker inte utan ligger och pratar för sig själv. Sedan sov vi till kvart över 7, sovmorgonSkrattande. På schemat idag stod gympa igen, vi hade ta igen gång sedan åkte vi och åt lunch hos mamma och pappa. Så långt var allt som en bra och vanlig dag. Men när vi kom hem där tyckte fröken Wilma att hon inte skulle sova och hon hade inte sovit något på förmiddagen heller vilket gjorde att hon egentligen var jätte trött. Men hon blev panikslagen när jag försökte natta henne så hon fick vara uppe. Jag fick svar från Götnehus och för att göra en lång historia kort, så är det vårt eget fel att inte tomten stämmer. för vi borde ha ringt Götnehus innan vi satte upp staketet och fråga om det stämde.....Ja det är skrattretande. Undrar vad de som svarat hade tyckt om oss om vi frågat om vår tomt verkligen stämmer för nu tänkte vi bygga staket. Och vad jag vet har man varken, lyktstolpar, elskåp eller asfalt på sin tomt. Men vi kunde få 2500 i skadestånd för att vi behöver flytta staketet......i h.lvete heller, glöm det. Skrev ett nytt mail idag att vi kräver att de gör vid det så får vi se. Som om det hade räckt idag.... nä när vi sedan kommer hem, får äntligen lillan att sova ringer det på dörren, Douglas skäller och lillan vaknar. har då sovit 30min vilket gör att hon vaknar och är jätte ledsen eftersom hon blir skrämd. Det var VVS killen som kom för att kolla varför vi inte har någon värme där uppe.......har bara tagit 1 1/2 månad för att få dit någon suck! det visar sig att han inte hittar något fel mer än att man kanske har glömt att sätta ditt något som är svårt att göra i efterhand, blir man trött eller....... Så nu skulle han rådfråga någon annan. Det är bara och hoppas vi har värme när det blir nollgradigt. Mellan allt det här tråkiga fick jag en mysig stund med killarna. tränade var och en i mamma och pappas garage en liten stund. De var duktiga och framåt, tränade lite lydnad och lite trix och konster. Ska nu inte köra med Bex mer innan lördag utan ta med mig detta positiva till tävlingen istället. Nu ska jag försöka varva ner och koppla av framför tven. Ha en trevlig kväll alla!

Av Cecilia - 18 november 2009 12:48

Har blivit lite si så där med träning av killarna nu. Känns som tiden inte räker till riktigt just nu. Men idag fick dom en ordentlig aktivitetspromenad. Mamma var här och passade Wilma så jag kunde ge hundarna lite fokus. Under promenaden tränade vi fotgående i en laborint av sten och på en brygga. Nyttigt att träna det på olika platser, laborinten gjorde att jag tvingades vända och inte kunde välja själv. Sedan hade jag lite konditionsträning i en backe. Kallade in dom när jag var på toppen. Skickade dom igenom en tunnel, lekplatser är bra träningsplan!! Sedan fick de ligga en platsliggning på cykelbanan. Dom var riktigt duktiga och taggade idag. Får se om jag åker ut med Bex i kväll eller imorgon eller struntar jag i det och hoppas han är taggad på lördag. Han kan ju momenten egentligen om motivationen är tillräkligt hög så han bara behagar att göra dom. Vi får se vad tiden räker till. Nu borde snart svaret komma från Optigen......Jag fick ett mail att blodet kommit fram i allafall, vilket var skönt att veta. Eftersom det kostade en del att skicka det.

Av Cecilia - 16 november 2009 19:27

Var blir dagarna av? Men denna helgen har vi faktiskt hunnit med mycket. Vi har hunnit städa, handla och varit på middag hos våra kompisar. I söndags var jag på klubben och hade avslutning med min agilitygrupp och innan det tränade jag lite lydnad med killarna. Idag har killarna fått lite klickerträning inne, konster och trix. Fortsatte shapa in att Bex skulle slicka sig runt munnen. Douglas shapade vi in sitt fint. Ska försöka komma iväg en dag med Bara Bex och träna lydnad eftersom vi ska tävla på lördag. I morgon är det gymnastik för Wilmas del. Ha en bra vecka alla!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards