Alla inlägg under februari 2013

Av Cecilia - 28 februari 2013 10:20

Idag stod bakombyten på hinder och säker ingång i slalomen på schemat. Det är utmanande att träna Douglas, det är ofta man får snabbt tänka om. Som idag körde bakombyten och det gick helt ok. Hade Ebba i vagnen som började skrika, jag satte Douglas på ett snabbt sitt kvar och sprang till vagnen för att hon inte skulle hinna vakna. Detta är ju inte någon vanlig träningsrutin vilket gjorde Douglas osäker och skälig när vi började igen. Jag tog paus på honom för jag inte ville ha osäkerhets skall kopplat till agilityn som han älskar. Men vad jag fick jobba fr att få upp förtroendet och säkerheten igen. Vi backade tillbaka på basic spring med mig över hinder och framåt sändande. Till slut fick jag tillbaka honom och vi fick till 2 riktigt bra bakombyten. Då måste jag vara en sådan bra tränare att jag stoppar här eftersom det var detta jag ville jobba med idag.....svårt. Tänker att man vill köra lite till nu när man hittat rätt igen. Men jag var duktig och slutade så det blev inte så mycket slalom för hans del.Bex var super laddad och gjorde bra bakombyten. Jobbade lite mer med salomingångarna förnär han är förlagdas missar han gärna första pinnen. Men annars jobbade han kanon. Godis sök efter, som belöning!

Av Cecilia - 28 februari 2013 10:20

Idag stod bakombyten på hinder och säker ingång i slalomen på schemat. Det är utmanande att träna Douglas, det är ofta man får snabbt tänka om. Som idag körde bakombyten och det gick helt ok. Hade Ebba i vagnen som började skrika, jag satte Douglas på ett snabbt sitt kvar och sprang till vagnen för att hon inte skulle hinna vakna. Detta är ju inte någon vanlig träningsrutin vilket gjorde Douglas osäker och skälig när vi började igen. Jag tog paus på honom för jag inte ville ha osäkerhets skall kopplat till agilityn som han älskar. Men vad jag fick jobba fr att få upp förtroendet och säkerheten igen. Vi backade tillbaka på basic spring med mig över hinder och framåt sändande. Till slut fick jag tillbaka honom och vi fick till 2 riktigt bra bakombyten. Då måste jag vara en sådan bra tränare att jag stoppar här eftersom det var detta jag ville jobba med idag.....svårt. Tänker att man vill köra lite till nu när man hittat rätt igen. Men jag var duktig och slutade så det blev inte så mycket slalom för hans del.Bex var super laddad och gjorde bra bakombyten. Jobbade lite mer med salomingångarna förnär han är förlagdas missar han gärna första pinnen. Men annars jobbade han kanon. Godis sök efter, som belöning!

Av Cecilia - 24 februari 2013 16:21

Idag fick killarna lite gott och blandat. Douglas fick ljud och rörelseträning och för er som följer mig så kanske ni tror det är det ända jag gör och undrar om han snart inte är klar, men jag försvårar hela tiden och ibland får man backa tillbaka lite. Här nedan ser ni en video snutt. Har olika föremål som han ska upp på som rör sig idag var det Wilmas gungstol. Ljudträningen är fortfarande jobbig för honom, så den kunde jag inte filma utan behövde vara fokuserad.

Sen fortsatte vi på städprojektet och lämna boll i soptunnan. Vi började även på en ny övning som ska sluta med att de spelar fotboll och skjuter i mål. Men idag jobbade vi bara på intresset för bollen och att man skulle flytta den framåt. Han var super taggad :)

Här är ett klipp hur jag börjar med föremålsintresse. Går ju inte så här snabbt att få dom så här intresserade. Douglas vet ju vad han ska göra har bara försökt bryta ner det för att visa er som vill pröva. Väntar ut honom till han väljer att gå tillbaka till föremålet.


 Bex fick jobba med det nya projektet fotboll, sedan städade han och gjorde även bollen i soptunnan, se filmklipp   Han var inte lika taggad idag. Avslutade med godisuppletande.


 


 

Av Cecilia - 22 februari 2013 11:30

Idag tog jag mig tid och körde ett kort pass med killarna inne. Douglas fick ljud och rörelseträning och städa leken.

Jobbade på bra och var motiverad. Mycket duktig på ljudträningen idag men rörelseträningen var lite läskig.

Bex fick backträning och städa leken, se nedan. Super rolig och nyttig vardagsaktivering   

Förlåt lär mig aldrig hur jag ska hålla telefonen när jag filmar. Ska lägga upp den på facebook på rätt håll   
   
  

Av Cecilia - 17 februari 2013 15:46

Idag kom Mikaela och Bless till oss för och köra lite agilityträning. Vi körde slalom och hoppteknik träning. första gången på väldigt länge men killarna var taggade. Vi har mycket kvar på slalomen, men på god väg. Hopptekniken satt väldigt bra. Bex tyckte det var super kul synd han är i klass 2 nu när han börjar bli gammal, sliter lite på honom med höjderna.

Av Cecilia - 6 februari 2013 13:11

Det var längesedan jag kände att träningen gick riktigt dåligt men idag stämde inget :-(. Vi kommunicerade inte alls idag, den som gjorde bäst ifrån sig var Bex. Varken jag eller Douglas gjorde så bra jobb. Men körde lite rak slalom, hoppmomentet i klass 2, backa och bakdelskontroll. Douglas övade på honnören några gånger i stället och det gjorde han relativt bra. Nu lägger vi den träningen bakom oss och blickar framåt.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards