Alla inlägg under juli 2011

Av Cecilia - 31 juli 2011 20:26

Hemma igen efter 10 dagar i husbilen. Vi har hunnit med massor. Kort kommer i veckan. Killarna har fått lite träning på vägen. 2 dagar har jag shapat lådan, apportera saker och lägga i en låda och lite annat i störmoment som är på en camping. När vi kom till släkten i Mållilla, passa jag på och träna spår med bästa Lena. I fredags blev det personspår i skiftande terräng. Douglas går som han aldrig gjort annat. Bex var lite trög startade men sedan jobbade han på bra. I går var det valpträff och träning hela dagen. Tyvärr var inte vädret med oss så mycket så det var rätt blött. Men alla försökte ändå träna på med gott humör. Jag höll i förmiddagen skulle innehålla lydnad och agility. Med många unga hanar blev det rätt mycket fokuseringsövningar och kontakt övningar och lite inkallning. Sedan visade jag lite shaping och det kändes som det inspirerade många, vilket var super kul. Blev inte så mycket agility men pröva på lite fick de göra i allfall. Sen höll Lena i spår. Vi gick Id spår och sedan la jag ett viltspår var till killarna. Nöjda och trötta var vi alla 3 i går kväll  . Idag innan vi åkte hem hade Lena lagt viltspår till mig som hade legat några timmar. Douglas fick ett på ca 300 meter men i svårare terräng. Men han jobbade på super bra och är som en klocka.....borde nog jobba mer spår med honom egentligen   Bex fick ca 500 m i lättare terräng, jobbade på bra men kom av sig lite i målgången för han blev lite distraherad av någon som kom i skogen längre bort.

Nu har Andy, jag och Wilma en vecka till ihop och sen har jag och Wilma en vecka till innan vi börjar.

Av Cecilia - 20 juli 2011 20:20

Ja idag har killarna verkligen fått egen tid. Jag åkte iväg med Douglas i morse och tränade med Anna och Zeke. I kväll har jag varit på rallylydnads kurs med Bex. Träningen med Douglas gick väl helt ok, det var kvaft och varmt så det blev små korta pass. Körde fotgående, läggande, ställande och någon inkallning + lite rallyövningar. Hade ingen direkt plan när jag började så det blev väl inte den mest effektiva träningen. Bex tycker det är kul och vara med på kurs men han är ju som han är, ett tag är det kul sedan önskar han gå och strosa istället  Men han jobbade på och gjorde vad han skulle, dock inte med jätte energi. Vi får väl se vad han säger nu i höst annars kanske han få kanske bli mys hund som aktiveras genom trix och konster och lite agility. Jag har ju uppnått mina mål jag hade för honom   Imorgon är det dags att packa husbilen igen, för en färd mot Kalskrona, Västervik, Vimmerby och hälsa på Pippi. Detta är det viktigaste enligt Wilma  För att avsluta hos Lena och Anders med valpträff och viltspårs träning  

Av Cecilia - 18 juli 2011 19:55

Ja det var ett tag sedan. Jag byggde upp dubbel box men jag hade tunnel som var böjd somsista hinder ut på raksträckan. Jobbade snäva svängar, lite staket och min handling    Douglas jobbade på bra lite missar som jag fick bryta ner och köra bitar för att sen sätta ihopa igen. Glömmer ju att han inte har samma grundträning som Bex. Bex hade absolut ingen fart men gjorde vad han skulle. Lite miss på staketet men annars helt godkänt. Han har ju aldrig fart på träning. Avslutade med slalom där jag jobbade på fart och slalom ingångar. Jag har förhoppningsvis kommit på ett sätt att träna slalom och få upp lite fart......dock rätt jobbigt för mig för jag måste springa före och fortare än dom + att jag behöver ögon i nacken för att se att de tar rätt ingång och alla pinnarna. Men mer fart hade dom båda två   Ska pröva detta fler gånger och se om det funkar... Ingångarna satt också rätt bra. En nöjd matte!!

Av Cecilia - 16 juli 2011 21:35

Ja veckan kunde inte ha avslutats bättre. Douglas tog hem rubbet idag. Han blev Bir och fick sitt första cert   Jag var så lycklig så tårarna kom. Han var super avslappnad och visade sig från sin bästa sida både stående och steg mässigt. Stolt över honom, båda dagarna skötte han sig super. Men jag valde att inte gå in i grupp finalen. Fast jag alltid tjatar på alla andra att går vi aldrig in syns vi inte. Men jag gick in i tränar position och insåg att man ska avsluta positivt för det har man med sig till nästa gång. + att han var ju rätt avklädd....

 

En något avklädd Douglas i ringen     

Bir Douglas och Bim och även bästa veteran och fick även sitt championat idag Tiffani.

Fredagens utställning gick också väldigt bra. Douglas exellent utan ck, men skötte sig utmärkt. Bex exllent med ck och 2:a bästa hane, tror han föll på steget att han inte tycker det är roligt att springa runt i ringen. Kritikerna var super bra och kommer in på hemsidan sen.

Det har varit en mysig vecka tänker att korten får prata för sig själv.

  Min älskade dotter på utställningen.   Kvällsmys med Douglas    Spela lotto med Wilma   Lätt road.....kasta sten och pinnar ner för denna var super roligt. Har inte campingen en lekplats får man hitta på annat.   Ponny ridning i Borås djurpark

Av Cecilia - 10 juli 2011 09:13

Ja det gick inte alls igår med rallylydnads debuten. Jag hade en hund som satt fast klistrad i gräsmattan med nosen och då menar jag fast klistrad, fick inte en ändaste lite sekunds uppmärksamhet. Så denna gången känns det faktisgt inte som mina tävlingsnerver var problemet. Jag bröt efter 4 skyltar för jag såg ingen mening med att fortsätta då jag inte kunde göra något ordentligt. Men om jag utvärderar mig själv så var jag lugnare och mer fokuserad och inte lika nervös. Mycket av tävlingsrutinen runt påminner om agility och det gör nog mig tryggare. Så jag ska absolut göra fler försök. Men det hade gått 10 gånger bättre med Douglas även om han inte kan alla moment för han skulle aldrig skita i mig vid träning han gör ju allt han kan för att vara tillags. Kanske ska anmäla båda 2 nästa gång :)

Av Cecilia - 7 juli 2011 20:45

Idag fick Douglas lite mer träning än Bex. Passade bra när det var mycket störmoment runt om också. Började med lite utställningsträning. inte lika fokuserad idag men fick honom på rätt bana och i slutet gick han bra fast det hände mycket runt honom. Sedan tränade vi hand taget och lite rally övningar. Här var han väldigt fokuserad och ville massor nästan lite mycket.

Bex fick ett kort pass med några rally övningar. Han var pigg och glad, lite ofokuserad emellanåt.

Avslutade med godissök i gräsmattan.

Nu har jag bara en dag kvar.........  

Av Cecilia - 6 juli 2011 20:44

Idag har Bex och jag varit på rallylydnadskurs. Bex var jätte laddad när han hoppade av bilen. Tror han tycker det är mysigt och få egentid och åka iväg bara han och jag    Bex jobbade på bra, inte super pigg men det var ju rätt varmt. Men det var kul och göra något bara han och jag :)

Nu har jag bara 2 dagar kvar.........

Av Cecilia - 5 juli 2011 09:10

Hade planerat in och hinna köra lite hoppteknik övningar innan jobb idag. När jag som bäst höll på ringer de och säger att jag inte behöver komma in till jobb för vi har barn sjuka, vilken lyx  Jag tycker dessa dagarna är lyxigare än semester. Jag la snabbt in om mamma dag och njuter fullt ut!! Hoppövningarna gick super och båda jobbade på med bra teknik, pigga och rätt energi.


Min hemsida ligger tyvärr nere för er som har försökt gå in och följa oss. Det är pga. att servern ligger i Danmark och efter översvämningarna funkar de inte. Jag hoppas den börjar fungera snart. Ska även då uppdatera agilityresultaten.


Ha en skön dag alla!!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards