Alla inlägg under december 2012

Av Cecilia - 26 december 2012 16:12

Idag var det vår/höstväder så jag började på agilityträningen igen. Satte upp bermuda triangeln och en rak slalom med 4 portar. Triangeln var jag inte helt nöjd med ville ha mer fart och mer självständighet men det kanske kommer nu när jag tar tag i det igen. Raksträckan gick mycket bättre där var mer energi och mer självständighet från båda killarna. Körde dock bara höger varv idag eftersom det var så längesedan + att jag hade lite assistans av Wilma. Måste komma på lite övningar som Wilma kan träna eftersom hon tycker det är roligt.

Av Cecilia - 22 december 2012 18:17

Idag fick killarna en lång runda på betesmarkerna i Klagshamn och sen fick de lite träning när vi kom hem. Isande vind gjorde att det blev inomhus träning dvs. finlir. Jag fortsatte på ljudträning, rörelse och sen fortsatte vi att forma trixet städa olika material. Båda var super positiva. Rörelseträningen bestod av Wilmas lilla gungstol som de skulle sätta framtassarna på. Douglas klarar det bättre och bättre. För Bex var det ingen sport. Ljudträningen är det som är jobbigast för båda. Bex välter med allt skrammel men upprepar gärna inte det. Douglas har kommit till att han rör muggen när allt skrammel är på plats.Städa uppgiften är nästan helt klar med Bex han hämtar nu de olika föremålen som ligger på golvet och lägger i lådan. Måste dock vissa honom första föremålet och var det ska. Douglas har kommit så långt att han nu tar föremålet och med vägvisning lägger det i lådan. Men vi jobbar bara med en sak i taget än.

Av Cecilia - 16 december 2012 15:40

Ja att träna hund får mig på positiva tankar och jag får energi. Har dock inte funnits ork till det denna veckan men idag klättrade jag på väggarna och hade ett temperament som heter dug :-( så idag tog jag mig både tid och ork en liten stund för att få ny energi. Vi tränade inne eftersom vi har en swimmingpool på gräsmattan. Vi jobbade med skrammel träning, rörligt underlag dvs. Ställa tassarna på babysittern och sen fick de "städa" olika material. Dom jobbade på super bra. Måste få in rutin så jag kan få ny energi med mina älskade grabbar. Men brist på sömn och inte fått in rutiner tar på krafterna men förhoppningsvis kommer vi snart in i det.

Av Cecilia - 8 december 2012 19:50

Idag fick jag ta mig i kragen o göra något aktivt med killarna. Är ju inte så att de suttit inne hela veckan utan de har fått sina rundar och lekt i trädgården men de har inte fått jobb med huvudet på ett tag. I dag hade vi gissa leken, lite trix och sen började jag öva in buga. Killarna var super laddade och över glada att få lite tid med mig. Får väl in rutin på det med snart :-) Efter fick de sig en riktigt noga borstning, vilket var ett bra tag sen.

Av Cecilia - 6 december 2012 18:49

Hade bestäm mig för att ge killarna lite tid och träning idag. Men när jag vaknade i morse hade jag ont i hela kroppen. Har feber och mår allmänt kasst. Så de fick bara godis sök inne som aktivering idag. Förutom detta så mår vi bra och det är mysigt att vara en till i familjen.

Av Cecilia - 3 december 2012 21:30

I torsdags var en stor dag då såg vår andra prinsessa dagens ljus! Klockan 12.30 kom hon vägde 2745g och var 50 lång. Förlossningen gick superbra och vi mår väldigt bra! Nu ska vi bara komma in i rutiner och få ihopa lite sömn   

Wilma får se sin lillasyster för första gången.

   

En mycket stolt storasyster!!



   

Även kallad paddan mätt och trött  

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards