Alla inlägg under april 2011

Av Cecilia - 27 april 2011 20:04

Idag har vi alla 3 varit och vibbat. Båda killarna gjorde det bra och jag kände mig pigg och la till någon övning. Sen blev det en runda i skogen, dock lite kortare än vanligt eftersom det var så varmt.

   

Av Cecilia - 26 april 2011 20:41

Körde igenom alla momenten i vardera klass. Douglas var mycket stabilare idag, lite snack till en början i fotgåendet men annanrs super duktig.Gick inte så mycket fot utan belönade massor när han gick kortare sträcka rätt position och tyst. Ingångarna satt idag både på inkallning, apporten(2:an) och hoppet. Ställandet börjar komma. La till rutan i shaping form eftersom han var så pigg och glad idag. Den gör han riktigt bra!

Bex gick bra och hör och häpnad han ville leka en massa idag  Jag kunde belöna med lek och det var värt att jobba för, händer verkligen inte så ofta!!Överlag gick han bra, fick repetera rutan några gånger innan den satt som den skulle. Glömde fjärren idag annars var det fullt godkänt!

Det är så skönt nu när det är ljust på kvällen och man kan träna!!

Av Cecilia - 25 april 2011 20:40

Idag tog jag med mig Douglas och körde till Burlövs bk för att heja och titta på lydnadstävling. Douglas skötte sig överlag väldigt bra. Någerlunda tyst och väldigt lugn. Ett stort grattis till Anna och Zeke som tog sitt 4:e förstapris på 4 starter. Ni är grymma! Jag passade även på och kolla in 2:an lite om jag skulle våga mig ut med Bex. Vi får väl se, det kanske blir en start vem vet.

Vill inte börja jobba......även fast jag sor trivs på mitt jobb har denna veckan gett mer smak på att vara ledig och ha semester. Det har varit en helt underbar vecka med massa mys! Får se det positivt kort vecka och snart helg igen  

Av Cecilia - 24 april 2011 20:14

  

Jag säljer mitt utställningstält helt och rent. Pris: 1000 kr. Vid intresse hör av er!

Av Cecilia - 24 april 2011 20:08

Några bilder från vår mysiga 3 timmars skogstur i torsdags.

Wilma tränar balansgång på naturlekplatsen.

  Bex och Douglas fick också lite balansträning.

Den efterlängtade lekstugan, som inte är helt klar saknas staket runt varandan, fönstren är ej i och dörren har ej ett handtag och den är ej målad. Men den funkar och leka i ändå så klart!

  Alla är välkomna och hälsa på :)

Morfar och Wilma diskuterar motorcyklen :)         

Av Cecilia - 23 april 2011 19:49

Åkte ner till klubben nu ikväll och körde bana och klätterhinder med killarna. Gick sådär med båda 2. Bex var varm och slö och lite nonchalant. Douglas tyckte det var så roligt så han glömde och titta var han skulle. Men bättre att det går dåligt nu innan tävlingen på lördag.

Annars har dagen bestått av städning, handling och prövat och sätta upp mitt nya tävlingstält.

Ska sälja mitt andra inget fel på det men ville ha ett som jag på egen hand kunde sätta upp. Någon som är intresserad hör av er. Kort finns och kommer sen!

Av Cecilia - 22 april 2011 21:12

Underbart 5 dagars ledigt med sol och värme kan inte bli bättre!! Idag har vi haft fullt hus och alla har varit i trädgården och pysslat. Wilmas morfar och farfar hjälpte Andy och sätta ihopa lekstugan.....gissa om den var uppskattad. Hon är helt överlycklig och har redan flyttat in även om den inte är färdigmålad, inga glas i fönstrena osv. Kort kommer snart.

Jag har planterat blommor hela dagen och myst. Mamma, Micke och mormor har också varit här och lekt lite med Wilma. En super mysig dag, vi har varit ute från 8.30-19  Det har känts som sommar och semester idag.

Nu ikväll körde jag ett pass lydnad med killarna. Douglas är tyvärr nere i en svacka och behöver gå och prata hela tiden för han inte är säker på vad som ska göras eller att förväntningarna är för stora. Men några moment gjorde han klockrent och det var läggande under gång, hoppet, inkallning och apporten var ok.

Bex däremot går från klarhet till klarhet. En super laddad Bex gjorde  nästan alla momenten i 2:an super bra. Vi är ju inte helt klara med hoppet men han vet vad han ska göra och gör det bra, fortfarande lite nära hindret bara. Rutan går bättre och bättre. Allt annat satt näst intill perfekt idag. Det är så kul och träna med Bex när han har denna energin och är så positiv.

Imorgon ska jag försöka hinna med en agilitybana.

Av Cecilia - 19 april 2011 21:15

Efter jobb 1 och jobb 2, så fick killarna vars ett pass i trädgården. Douglas gick bra förutom att han pratade lite i fritt följ, men när jag sedan satte på koppel gick han ok. Ställandet är en bit kvar men ví är påväg.

Bex hade massor av energi. Allt gjordes klockrent idag utom rutan som han nu fått för sig att man ska sitta i. Men hoppet börjar han förstå nu och alla andra moment gick han faktiskt bra på.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards