Alla inlägg under maj 2013

Av Cecilia - 19 maj 2013 21:27

Denna helgen har jag haft lagom avstånd till tävlingarna ca 15min bilfärd, helt ok även om det är banvandring kl 7.45

I lördags körde jag Bex i agilityklassen men det var en tuff tajt bana med maxade hinder, så nä Bex orkade inte helt. Han gjorde sitt bästa men vi diskade oss. Jag har alltid sagt att den dagen Bex markerar efter ett lopp ska jag sluta tävla honom. Den dagen kom igår, han var stel och gick lite knackigt på kvällen. Fruktansvärt jobbigt att inse att min älskade Bex börjar bli gammal  . Men jag håller vad jag lovat, så nu är det slut tävlat för vår del i agility   Skulle där vara några veteranklasser så kanske han kan få starta, oftare snällare hinderhöjd och snällare avstånd.

   

Med Douglas körde jag båda dagarna igår nollade vi hopploppet men fick lite tidsfel. Det var sjukt varmt så jag ville inte pressa honom i tempo. Agilityklassen gick också bra trotts 10 fel. Det är riktigt kul och springa med honom nu. Vi är verkligen ett team nu och vi kan våga chansa lite. Idag hade vi nästan agilitypinnen i hamn men tyvärr fick jag 5 fel på kontaktfälltet på A:et det var hårfint men men vi blev 3:a. Hoppbanan gick också bra, bra flyt förutom ett missförstånd och sen stack Douglas sig på något i slalomen så han for ur. Men super nöjd med helgen!! Längtar tills lördag då vi får köra igen!

 

Av Cecilia - 17 maj 2013 21:12


Douglas: Tycker han är redo och ta över efter Bex. Tycker han blivit mer självständig och vuxen. Han uppmanar mig att ta beslut och inte vela så mycket och lev i nuet. Upplever att han känner sig kissig kanske prostatan. När de busade och Bex blev halt fick även Douglas ont. Dessa bekymmer finns fortfarande kvar. När han blir nervös påverkar det magen. Han tycker att han gör alltid mitt bästa. Kan inte göra 2 saker samtidigt. Tycker sig se att jag inte mår bra av jobbet, du ska må bra av ditt jobb, ta ett beslut. Du har rätt mycket krav på dig själv, jobbar ihjäl dig. Tycker att han(Andreas) ska hjälpa till mer hemma och leva efter hur vår familj ser ut nu. Vi har alltid trevligt ihop. Jag älskar henne över allt annat. Vi är hennes hundar inte hans. Han nämner även min mamma, praktiskt att ha henne också och gör att du får avlastning. Tycker inte vi har blivit osidosatta som du tyckt, du slår knut på dig själv för att det ska vara som innan. Men va fan alla förstår väl att det blir en förändring när man får barn så dumma är vi ju inte. Jag upplever mig ganska cool och jag vet att vi är älskade över allt annat på jorden. Vi har förbaskat kul ihop, jag och Bex. Tycker om sin tomt.Kom ihåg att jag älskar dig över allt på jorden det gör vi bägge 2. Jag vet att du tycker att jag kan vara lite dryg när jag inte lyssnar. Jag kan inte lyssna då där är ingen hemma då. Jag vet inte riktigt var hjärnan tar vägen kan inte kalla tillbaka den. Sluta slå knut på dig själv och lev i nuet, det var längesedan du gjorde det.


Bex: Jag är störst bäst och vackrast och det är jag som är kung. Jag börjar dock tappa kronan lite. Den lilla ska ta över. Han tror att han ska få ta över snart men ja ja vi får väl se.Jjag har varit med om både bra och dåliga saker i mitt liv. Bra är att matte älskar mig över allting annat. Jag var typ den första riktiga kärleken och den försvinner aldrig. Jag är den som styr och ställer i familjen. Har jag ingen lust gör jag det inte. Men bara jag vill kan jag nog lära mig vad som helst. Har inte behovet att vara nära någon på det sättet. Jag är fortfarande väldigt ungdomlig i sinnet. Du har varit ledsen flera gånger när du försökt göra saker med mig och jag inte gjort det för jag inte känt för det. Då har du blivit besviken på mig.Detta tolkar jag som många tävlingssittuationer. Douglas är mer ambtiös än vad jag är. Jag har alltid levt efter mitt eget huvud och mina egna åsikter. Kan ibland bli Ferdinan och bara ligga eller sitta och fundera. Saknar sin gamla hundkompis som var en klok tjej.Detta tror jag var Jolly. Du har alltid varit nära djuren i olika former hade du inte haft djuren hade du inte orkat. Du är mer djurig än mänsklig. ibland tycker jag om att göra saker men jag kommer aldrig att bli en träningshund och träna bara för att träna. inte min grej! jag försöker alltid stötta dig men jag vill inte vara så nära och vara i knäet. Men jag är för fan nära men inte i knäet. Är hormonig och är totalt i obalans just nu. Tror detta har med att vi har massa löptikar i området just nu. Varför kan du aldrig tycka att det du gör är bra och räcker till. Han beskriver Andreas som att bara arbetar och arbetar och aldrig kommer ifrån och att han inte trivs och hinner med sig själv och familjen. Du har alltid vänt dig till djuren och mått bäst av det i olika arter. Tror du är rätt nöjd med livet nu att vara mamma men du känner att du inte hinner med. Rygg har jag fortfarande ont i. Jag är en nöjd hund och jävligt glad att jag har den matten jag har. Tycker om henne också även om hon inte tar hand om oss till vardags, snäll tant.Hon är en trygghet. Tror han menar min mamma. Kommer alltid och göra som jag vill ochdet vet du. därför kommer du inte försöka ändra mig.



Av Cecilia - 15 maj 2013 19:40

Ja idag hade jag bestämt mig för att åka till Oxie och köra kontaktfällt eftersom det slarvats en del på tävling på sistone. Jag är mycket stolt över mig själv att jag "bara" körde ex antal repetitioner när det gick som bäst. Så det blev ett väldigt kort men mycket bra pass. Nöjd med både mig och killarna!

Av Cecilia - 14 maj 2013 21:13

I fredags var det lapphunds SM. Killarna och jag tävlade i både Rallylydnad, Lydnad och Agility. Sen tävlade vi även i lag och då ingick Lydnaden och Agility, laget hette Brun utan sol och bestod av mig och killarna och Mikaela och Bless.

Laget kom 3:a

 

Rallylydnaden gick jätte dåligt med Douglas, hyfsat med Bex. Ingen super prestation av Bex och med dåliga poäng men vi blev ändå 2:a.

 

Lydnaden hade vi ingen förväntan på. Tyckte båda skötte sig hyfsat eftersom vi inte är något lydnadsekipage. Bex kom 11:a och Douglas 14:de av 26 tror jag.

Agilityn kom vi 3:a jag och Douglas och 4:a med Bex.

 

Sen tävlade Wilma barn med hund med Douglas, dom var jätte duktiga särskilt när inte mamma behövde följa med   

   

På lördagen var det riks stämma då hämtade jag pris för 3:de bästa fortsättnings ekipage i rally detta året med Bex. 1:a pris med Douglas och 3:e plats med Bex i avancerad klass i rally.

 

På söndagen ställde vi ut. Det var en väldigt hård domare men med en enligt mig bra kritik på båda killarna fick de båda very good. Lite andra bilder från helgen. Wilma och Ebba i husbilen och Wilma när hon håvar vid sjön.

     

   

Douglas och hans syster Leya som var på besök  


Av Cecilia - 1 maj 2013 19:44

Insåg att jag kanske får köra igenom de lydnadsmomenten som vi ska tävla med om 2 veckor :-) Är ju inga lydnadsekipage lika bra och inse det men det kan ju vara kul ändå. Bex gjorde det mesta helt ok. Douglas har lite svårt med hoppet och ingången efter apporten. Men annars tänk nöjd eftersom vi inte tränat så mycket. Sen prövade jag att springa lite utställnings träning med de nya kopplena. I helgen ger vi oss av till Roskilde för att ställa ut.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards