Alla inlägg under februari 2011

Av Cecilia - 28 februari 2011 20:16

Istället för att lägga in valpbilderna här från de båda kullarna länkar jag till deras bilder. Det kommer bilder när de är lite större.


Selmas valpar är snart 4 veckor, 4 mars.

http://www.nogg.se/startPage.asp?idHomepage=49733 


Sookies valpar som är 1 vecka idag.

http://dagsmeja.bloggo.nu/1-vecka/#comments

Av Cecilia - 27 februari 2011 19:56

Några härliga bilder från en mycket härlig och skön helg som fick en extra dag på köpet  

  Mycket kan man göra med vatten.....man kan pröva tvätta håret i köket.   Wilmas bästa kompis Noha fast hon kallar honom Nono.   Myser i sängen med pappas kläder som täcke.   Läser tidningen med pappa.  Mys i soffan med mamma och Bex. 

Nono och Wilma!  

Av Cecilia - 26 februari 2011 20:27

Idag har vi hunnit med massor. Killarna har fått 2 regäla runder morgon och lunch. I förmiddags var vi och vibbade. Funkade bra, Bex var lite stel i början men båda jobbade på bra. I eftermiddags hann vi med ett lydnadspass också. Båda killarna jobbade på bra. Bex jobbade med ställande i inkallning, rutan, apporten och fjärren. Allt gick bra utom fjärren, så här får vi backa så vi kan lyckas igen.

Douglas fick fotgående, har börjat komma fram för långt. Sen fick han inkallning, läggande, apporten och ställande. Har änteligen hittat ett sätt att träna Douglas med ställandet, funkar riktigt bra. Sen får vi väl se om det räcker. Han gick bra idag och det börjar lossna massor.

Imorgon har husse lovat Douglas en löparrunda.

Av Cecilia - 25 februari 2011 12:47

En extra ledig dag genererar ett extra träningstillfälle med hundarn  Körde iväg för att kunna träna en helbana. Där var redan en bana uppställd med massa kluriga svängar så jag bestämde mig för att köra den och sen öva kontaktfällt på båda killarna. Bex gick riktigt bra, något seg fart men han får ju aldrig upp farten från det är tävling så det oroar jag mig inte för. Han hade tempo i slalomen och den satt som berget! Douglas glömmer jag lite att han fortfarande är rätt grön. Så felen han gjorde på banan var ju mest mitt fel att jag inte är tillräkligt tydlig. Försökte fokusera mig på att vara placerad rätt på banan. Gick rätt ok men hade några funderingar....Kontaktfälten gick ok men behöver stärkas mer så de sitter till 100% och vippan övade vi på och det gick mycket bättre idag, dock inte med hel övertygelse han behövde stanna och titta på mig först innan han trampade vidare   Imorgon ska vi vibbrationsträna alla 3, var super längesedan men brukar köra en omgång innan tävlingssäsongen för att musklerna ska vara i form. Så nu kommer vi att träna vibbrationsträning varje onsdag morgon innan jobb. Ha en underbar helg alla!!

Av Cecilia - 24 februari 2011 20:59

Har varit mamma ledig idag med Wilma. Vi har haft en jätte mysig dag. Eftersom vi har fått lite snö, kunde vi inte låta bli att ta fram pulkan och spänna för hundarna. Douglas drog halva sträckan och Bex halva. Egentligen är det för kallt att vara ute men vi passade på när solen var frame och vinden inte var så stark. Sen hann vi med lite hushålls syslor som damsuga och tvätta, tömma diskmaskin osv. Skit vad det är tråkigt att tömma diskmaskinen man gör det hemma och man gör det på jobb  I eftermiddag har vi varit och lekt med linda och Saga. Tack för en mysig eftermiddag! Wilma var skit sur när vi åkte hem.....ville leka mer. Fick en bonus dag ledigt imorgon  

Av Cecilia - 23 februari 2011 19:57

Fortfarande för kallt för att vara motiverad att träna ute. Körde ett liknade pass som igår i vardagsrummet. De tycker det är super skoj och vill en massa. Men douglas tyckte jag var lite små knäpp när jag försökte få honom att hoppa över mitt ben......matte det underlättar om du kan stå still och hålla balansen om jag ska våga  Man behöver ju inte ha kjol på sig Anette  det är nog inte riktigt jag......

Nu väntar telefon möte med södras styrelse. Imorgon är man ledig igen.....så skönt. Lagom vecka ledig mån och tor!

Av Cecilia - 22 februari 2011 20:56

Ja idag är det alldeles för kallt att träna ute.....åtminstonne för kallt för och känna sig motiverad till det  

Så ikväll blev det lite freestyle övningar, har ju fått för mig att jag ska göra ett program och pröva tävla vi får väl se hur det blir. Men rolig träning är det i allafall. Idag shapade jag slalom, 8:an, snurra runt mig när jag står still, snurra framför mig och backa. Killarna tyckte det var kul men roligast tyckte nog Douglas det var.

Av Cecilia - 21 februari 2011 19:56

Vilken dag! En underbar ledig dag med min dotter. Douglas andra kull föddes och fick precis reda på att Bex vunnit BARGI priset för 2010. BARGI priset är Svenska Lapphundsklubbens pris för arbetande hundar. Minst resultat från 2 olika grenar ska vara inskickade och utställning är obligatoriskt. Bex har resultat från agility, lydnad och utställning detta året.

Min älskade Bex!!  

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards