Alla inlägg den 27 november 2010

Av Cecilia - 27 november 2010 21:33

I förmiddags åkte jag och killarna på avslutning med lydnadsgruppen. Susanne hade bjudit in en domare som skulle hjälpa oss och ge tips och titta med domar ögon. Vi började med gemensam uppvärmning och då hade jag med mig Douglas in eftersom det är det han behöver träna på. Att kunna och våga hålla fokus på mig fast där är andra runt. Han skötte sig relativt bra. Kunde till och med köra lite övningar och delar av moment vilket jag är mycket nöjd med! Lite ljud kom men betydligt mindre. Sedan när vi tränade en och en på momenten tog jag in Bex. Vi körde hopp, linförighet och apport. Bex höll inte i sin energi hela vägen så enligt mig gick det inte så super bra medan domaren tyckte det var fullt godkänt men jag vet ju att han kan bättre. Får väl se hur jag gör med Lucia lydnaden. Kanske tar det som en träningstävling för att se var vi står.

I eftermiddags fick killarna dra Wilma till lekplatsen i pulkan. Douglas drog utan att tycka det var så obehagligt. Super nu kan de jobba båda 2  Nu kanske jag ska fundera ut hur jag skulle kunna göra så de kan dra tillsammans. Här kommer lite Vinterkort från idag och i fredags.

  Bus i trädgården   Lite för djup snö och dra i tycker Bex......fick hjälpa honom lite.   Douglas har precis avslutat sitt pass.

Åka nerför backen är kul detta året!  

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards