Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

ljudträning och shaping

Av Cecilia - 13 februari 2012 19:55

Idag var det ett kort pass inne i vardagsrummet. Vi jobbade med ljudträning och båda killarna tycker det är lite jobbigt. Man märker det väldigt tydligt när man shapar det och får lite andra överslagsbeteende  Douglas ger upp eller hittar någon annan uppgift. Bex sätter sig och stirrar ut mig och ger ifrån sig sitt ynkliga pipande. Men trotts att de tycker träningen är lite jobbig, jobbade de på bra. Nyttigt för både Bex och Douglas även om tanken är för Douglas del att tycka vippan och ljudet är ok. Men för Bex del kan de vara bra träning ändå.

Efter det shapade jag lite trix och hade gissa leken. Gissa leken går ut på att de ska erbjuda så många beteende som möjligt men de får inte belöning för samma sak 2 gånger. Det tycker båda killarna är super roligt. Bex är den som har flest beteende och erbjuda, men han har ju också tränat mer på det  Detta passet var inte så långt men det tröttade ändå, perfekt! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards