Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Långrunder

Av Cecilia - 28 oktober 2009 06:50

Ja det har killarna blivit bortskämdda med denna veckan. Både i går och i måndags gick vi 1h 20 min. I går fick de lite träning inne, Bex shapade jag buga och Douglas sitt fint(som en kanin) fast där tog jag hjälp av handen som taget. Nu är här inte lungt en sekund hemma, Wilma har knäckt koden hur man tar sig fram i gåstolen. Så nu ska allt undersökasGlad. Igår var killarna med på klubben när jag hade kurs. Jag tränade dom först innan kursen. Bex körde jag igenom lydnaden, han var jätte framåt och hade massa jobbe energi fast Douglas låg och skällde och störde en aning. Var jätte roligt och träna när han var så positiv. Sedan tränade vi lite på ligg och sitt på avstånd. Det gjorde han också bra. Douglas jobbade jag fotposition både utgång men även lite fotgående, han var jätte duktig. Efter han pausat jobbade vi lite läggande men där får jag nog backa igen för de är inte lika snabba som innan. Vi vill ju göra så det blir perfekt nu när vi har tid på oss och öva in momenten. Har satt ett litet löst mål att kanske starta honom i lydnad till hösten, vi får väl se om vi är redo tills dessGlad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards