Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Nu börjar några tråkiga veckor

Av Cecilia - 7 december 2009 18:42

Ja tyvärr har Bex redan hört den första smällaren och vägrar nu självmant gå ut om det är mörkt ute. Det är bara att gilla läget och lägga om runderna lite dessa veckorna. Så långrundorna ligger när det är ljust. Är han ute när det mörknar bryr han sig inte så mycket. Han är absolut inte jätte rädd men går inte med glädje och snusar utan mer som en maskin så han gör vad han måste. Det är inte förrän det närmar sig nyår mer och det smäller mer som han blir rädd. Det är ju så störrigt eftersom det var en olyckshändelse som gjorde att han blev rädd. Det kom en raket bakom honom när han var unghund. Han får nu Zylkéne ett fodertillskott som utvinns av ko mjölk och sedan har vi DAP i kontakten på ovanvåningen där han ligger som mest. Jag önskar ju att jag slipper droga ner honom men vi får se. Upplever att det öka med åren, tyvärr.

Idag var Andy hemma för att jag inte visste hur mycket jag skulle orka. Men vi mådde rätt bra i morse så vi bestämde oss för att vi behöver lite friskluft. Så vi packade in hela familjen och åkte till skogen. Det var jätte skönt men oj vilken tid det tog att gå en 2,5 km runda. Tala om att kroppen är lite tagen. Men killarna älskade det och var helt saliga.


 
 
Lotta&pojkarna

Lotta&pojkarna

7 december 2009 19:41

Skönt att ni piggnat till från sjuksängen!! Ja det är så tråkigt med det här okynnessmällandet innan & efter nyår :(
Vi har ju Malte som inte gillar det alls, och precis som du tycker jag att han blir värre för varje år, förra året bestämde jag att vi måste göra något... Jag har köpt Zylkéne ska börja ge det vid Lucia tänkte jag.
Spännande att Bex ska få bli pappa, bor tiken nära så du kan hälsa på valparna ofta sen?
Kram från oss

http://lapinpoikas.zoomin.se

 
Lotta&pojkarna

Lotta&pojkarna

8 december 2009 17:26

Vilket fint julkort på din hemsida, så stor hon börjar bli Wilma. Det var nog ganska nytt & jag tror att det var SKK som infört karens på det. Det kan man ju iofs ifrågasätta, hur ska någon kunna kolla det??
Du kan ju maila dem & fråga; email.sweden@intervet.com
Hon som vi lyssnade på hette Jenny & jobbade åt Intervet.

http://lapinpoikas.zoomin.se

 
Ingen bild

Cathrine

8 december 2009 20:30

Urtjusig julsida med dina fina grabbar och söta dotter på framsidan!!!
Tråkigt med smällartiden som är nu framöver, men hoppas "medicinen" hjälper honom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards