Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Cecilia - 11 juli 2010 19:32

Ja då har vi landat och är hemma igen efter en vecka med husbil och massa hundaktiviteter. Vi har haft det jätte mysigt men lite för varmt vissa dagar. Vi började uppe i Småland hos Lena och Anders för att ha valpmys och viltspåra lite. Vi hann med både och. Bex fick 2 spår och Douglas 3st. Dom jobbade på jätte bra båda 2, det är så kul och kunna komma upp och använda marken hos Lena eftersom vi har svårt att göra det hos oss. Här kommer lite bilder när valparna busar med Douglas, varandra och Wilma.

    Wilma bara älskade att mysa med valparna.


 

Ja Douglas fick ta, Bex pappa dagar han tyckte det var roligare än Bex även om de var lite äckliga....    

Efter 3 mysiga daga dagar hos Lena och Anders, tusen tack för allt!! Begav vi oss till Ullared och tog in på campingen där. Jag tog en snabb shopingrunda på förmiddagen innan vi körde vidare. Hann inhandla lite höst gardrob till Wilma. Sen körde vi till Tvååker. Vi campade på åkern utanför. Det var faktiskt riktigt mysigt att bo där med massa andra. Utställningen är jag väldigt nöjd med även om resultatet inte blev vad jag ville. Douglas fick släta 1:or båda dagarna men oj vad han skötte sig bra. Väldigt lite snack i ringen och knäpp tyst hela dagen utanför ringen. Super nöjd är jag lillkillen börjar blir stor   Bex ställdes bara i fredags och då blev han 3:de bästa hane med ck och jag tyckte han gjorde bra i från sig i ringen. Här är 2 kort som Yvonne har tagit, tusen tack för fina kort!!

Douglas 


Bex


Kommer fler bilder på valparna på facebook och på hemsidan senare. Idag åkte Bex på semester med mormor och morfar och husbilen. Han ska vara iväg med dom en vecka. Tycker det är nyttigt att dela dom ibland.

Skulle egentligen varit och tävlat agility i Bjuv idag men jag insåg att det var djurplågeri och åka ditt och be dom göra en sådan kraftansträngning som ett lopp är. Sedan var det super många starter och Bjuv ligger i en håla så där blir super varmt.  

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards