Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Cecilia - 17 juli 2010 20:10

Idag kom vår älskade och saknade Bex hem. Tala om att det var ömsesidig glädje från dom båda. Helt underbart och se och han blev super glad när han såg oss. Men veckan har varit lärorik. Jag har haft en mycket lugnare och mindre vaktig Douglas om det sen är för han varit ensam eller värmen eller att han blivit mer aktiverad vet jag inte. Han har ju fått många passivitetsövningar under veckan i olika miljöer. Men lite tror jag på att han varit ensam för nu i kväll har han markerat mer på vad som händer runt om trädgården än andra kvällar.

Innan Bex kom hem hann jag och Douglas köra ett morgon pass agility i trädgården. Vi tränade framåtsendande, inkallning och slalom ingågnar. Varför är det så tråkig och träna slalom ingågnar......det är ju inte så att han tycker det blir så super om inte jag tycker det. Men han gick bra överlag i alla övningarna, mycket nöjd. Mitt största problem just nu är ju vippan. Han är väldigt rädd och försiktig när man tränar den på träning men när han väl är på banan och är i full fart glömmer han det och springer upp och far av. Den farten får jag bara på tävling. Därför måste jag ju diska mig varje agilitylopp för att göra om den eftersom jag inte vill att han ska ta den så. Kan inte komma på hur jag ska träna bort det.

Jag, Andy, Wilma och Douglas hann även med en runda till skogen innan Bex kom hem. Där hade vi alla 4 balanspass på en trähinderbana. Tyckte det gick bra för oss alla   Lekplatser och hinderbanor är perfekt och träna hundarna på när det gäller balans, problemlösning och smidighet. Sedan blev det en tur i skogen och fika. När vi fika hälsa vi på djuren där. Douglas pussade på kaninungar i bur, gissa om han var glad.


Lägger 2 länkar här som Lena filmat på valparna. Nästa helg åker alla till sina nya hem. Jag hoppas att de hör av sig så man kan få vara med och följa dom lite hade varit super kul. Den första är det mest valparna som är filmade, den andra är även de övriga hundarna med.


http://www.youtube.com/watch?v=B-1mGfT_8Vk&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=MAkTD236ofk


Måste även lägga in två helt underbara kort på valpen Enzo som Lena tagit på enligt han själv en bra sovplats.

  

  

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards