Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Cecilia - 31 juli 2010 12:26

I morse blev det ett litet pass lydnad, skulle egentligen behöva lite agility men det blåste för mycket för att sätta upp hindrena i trädgården. Idag låg fokus på att bara köra övningen tills den blev som jag ville och sen leka massor. Svårt för när man väl får det att funka vill man gärna pröva en gång till. Jag klarade det nästan, gjorde en miss på Bex och en på Douglas. Med Bex körde jag rutan, fjärr, inkallning med ställande, apport och platsläggande. Vissa av momenten gjorde jag bara en gång för det gick så bra. Men på apporten glömde jag bort mig....

Douglas körde linförighet, ingångar, ställande, läggande, apport och platsläggande. Här missade jag när jag gjorde ingångar, vilket retar mig super mycket för det var verkligen bra moment på båda och då blev jag hiig och ville pröva igen.....  Men överlag var jag nöjd med träningen.


Några har undrat vad det var för kyltäcke jag pratat om för Bex har det varit sommarens räddning. Det är samma material som kyldukarna som finns och köpa dvs. hundarna blir inte blöta av dom utan bara nerkylda. Så klart får man tänka på om de haft dom på sig och ska träna bör man ju värma upp musklerna lite först. Sätter in kort på killarna när de har dom på sig.

    

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards