Alla inlägg den 15 september 2010

Av Cecilia - 15 september 2010 20:42

Ja varken tiden eller vädret inbjöd till att träna ute idag. Tyvärr börjar det mörkna redan vid halv 8 vissa dagar nu  Och vädret bjöd på jätte blåst och regn så det fick bli innomhus idag. Fortsatte jobba lite med vad vi gjorde på kursen i måndags. Prövade sakerna även på Bex, alltid bra med grundträning. Så övningarna blev baklänges gång för att få hunden i rätt fotposition, en rolig och nyttig övning. Hitta utgågnsposition genom att flytta sig i olika vinkalr från hunden. Fast ställa komandona sitt, ligg och stå genom att placera sig i olika vinklar från hunden. Bex klarade även när jag stod med ryggen emot. Douglas är inte riktigt där än. Avslutade med lite trix och konster. Nu blir det vila inför helgens tävlingar. Vi åker till Trelleborg på lördag och Eslöv på söndag.

I dag har jag varit och vaccinerat killarna. Bad de även titta i Douglas hals, för och kolla om han hade någon infektion. Men han var frisk som en nötkärna vilket var skönt så nu får jag väl skylla på att han är i en försenad 2 års kris  . Han var super lugn och harmonisk när vi var inne hos veterinären. Skönt och se att han inte stirrar upp i alla läge.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards