Alla inlägg den 19 september 2010

Av Cecilia - 19 september 2010 19:40

Jag är super nöjd med dagen!! Vi började på agilitybanan idag. Bex jobbade på jätte bra, tyvärr hade vi inte marginalerna på vår sida, enligt domaren var inte vippan nere när bex gick av annars hade sista pinnen varit i hamn  Men jag är i övrigt nöja med loppet. Douglas går superbra och följer mig bra och bäst av allt han tog vippan idag  Det gick väldigt långsamt men han gjorde det!! Han gick nolla för övrigt men fick en massa tidsfel. Men det bryr jag mig inte om för han gjorde det och det har varit målet denna säsongen!


Hoppbanan gick också mycket bra. Bex nollade och tog med väldigt liten marginal sin andra pinne i hopp. Douglas var nolla till näst sista hindret då flackade han ut lite och rev, nog mycket för jag peppade honom lite för mycket, tyvärr. Men han gick super bra!


I denna klassen var våra raser var väldigt väl representerade på prisutdelningen. Vann gjorde Rebecca Marmolin med Fjällfarmens Prince(lapsk), 5:a kom jag och Bex, 6:a Görel Wittsjö med Perssons Bark, 12:a tror jag Bertil Marmolin med Raiikas Mikira(lapsk) och jag tror Douglas (Perssons Clabbe) blev sista placerade på 14:de plats. Är inte helt säker på de 2 sista. Vi lyckades även göra bra reklam för Lena och Anders 3 Perssons hundar på prisutdelningen  

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards