Alla inlägg den 7 december 2011

Av Cecilia - 7 december 2011 20:45

2 dagars kurs för Greg Derrett. Jag älskar systemet och tanken bak att det aldrig ska finnas några oklarheter och tveksamheter för hunden. En signal/position ett beteende. Men oj vad jag har mycket att lära och fila på. Jag var absolut den grönaste på kursen och med minst erfarenhet. En jobbig känsla att vara så otillräklig och känna sig riktigt dålig i många moment. Douglas skötte sig helt ok så det berodde inte på honom. Men jag måste göra det med hund för att lära mig. Jag är ju en person som lär in med rörelse och kroppen. Sen gör det ju inte lättare att allt är på engelska och min engelska är ju inget att skryta med. Men jag tyckte ändå jag kunde ta till mig mer denna gången än förra. Förra året var jag bara med en dag, nu var jag med 2 dagar en med hund basic och idag fortsättning utan och det var tur det för jag hade inte klarat övningarna idag. Igår var en lång dag även om vi var 8 hundar så tröttnade Douglas innan vi var klara. Man ser så tydligt energin och orken att jobba på de olika raserna. Även om Douglas älskar att jobba så var det vi som bröt först. Både för hans och min skull.

Nu är det till att skriva rent och lägga grundövningarna för sig och sedan lägga på dom på hinder. Men änteligen har jag hittat ett handling system som har en baktanke med vad du gör på banan. Och gör du så får du den här rörelsen och om du stannar upp betyder det det här. Underbart när man kan diskutera varför det blev som det blev 

Men det har absolut varit roliga dagar överlag! 

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards