Alla inlägg den 15 december 2013

Av Cecilia - 15 december 2013 18:15

Idag avslutade vi tävlings säsongen i Hörby med rallylydnadstävling. Båda killarna var anmälda till avancerad klass men Douglas blev tyvärr bort lottad. Men tog med honom upp ändå, så kanske vi fick chans att starta ändå. Bex gick helt ok lite mycket snus enligt mig sen blev leksaken i 8:ans frästelse lite intressant vilket han aldrig brukar bry sig om. Vi skrapade ihop 79poäng hade varit 89om backen suttit :-( så jag är nöjd. Han var glad och positiv och det är det viktigaste.

Douglas kom med i slutet. Han blev lite uppstressade då vi höll på och missa vår start så det var lite mycket skall under banan. Där av valde jag att diska mig och kunna belöna honnören när han väl var tyst. Det blev riktigt bra avslut även om utföranset på banan ej var lika bra. Det såg nog rätt kul ut, Douglas gick med nästan 100% fokus på mig men med ett skall nästan hela tiden.....plutt. Men nöjd med mitt beslut och agerande!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards