Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Cecilia - 20 mars 2010 14:46

Årets andra utställning gick av stapeln i Malmö idag. Morgonen börja med att ställa Hoffen Selma. Hon var duktig men inte helt fokuserad. men hon skötte sig bra överlag och fick bra kritik. Där var rätt många Hoffar jämfört vad det brukar vara så konkuransen var hårdre idag och det märktes på kritiken. Hon fick 1:a och blev 3:a i öpen klass.

Sedan var det Douglas och Bex tur. Douglas ut föst i sin klass var dom 3 och han hade mitt position, inget dröm läge för honom om de inte håller avstånd. Då tycker han det är lite läskigt och då kommer skallet. Men jag är mycket stolt över honom för han var överlag väldigt tyst för att vara han. Visst det kom lite vov men inte alls som det varit innan, vilket känns helt underbart. Han fick superbra kritik, så jag vet inte riktigt vad som gjorde att han placerades sist i sin klass. 1:a och 3:a i öppenklass. Kritiken läggs på hemsidan om några dagar.

Bex var ensam champion hane, han var väldigt seg idag men han hade ju legat ute hela tiden sen 8 eftersom vi bara haft en bur. Men han är ju fin så kritiken var ok. Han fick ck och blev 3:e bästa hane med CACIB. Lite tur får man ha var en veteran som vann och en junior som 2:a vilket betydde att Bex fick CACIB.

Men överlag tror jag att jag är mest nöjde med Douglas idag faktiskt. Sedan är ju Bex lugnet själv och bryr sig inte så mycket oavsett miljö.

Jag investerade i en stålbur så jag kan ha till Douglas så han inte kan bita sig ur, nackdelen är att de är tyngre och bära men men.

Fler kort på Nova och Bex ligger på Perssons Kennels blogg (www.perssonskennel.se).

Imorgon ska jag hålla kurs igen hoppas regnet dragit över då.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards