Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Cecilia - 31 mars 2010 21:22

Har varit flera sena kvällar denna veckan och det känns när prinsessan väcker en mitt i natten för att hon drömmer. Men de sena kvällarna har varit super roliga så man överlever  I måndags var jag och mamma på blomsterkurs, vi gjorde påsk arrangemang. " buketter och en grupp. Det är så kul och man får så mycket energi. Kort kommer senare.

Igår kväll var jag på kurs i Halmstad för Fanny Gott. Det var agility kväll och hon lärde ut tänket och lite övningar i Greg Derretts handlingsystem. Ett handlingsystem som jag verkligen tror på och som nog skulle passa båda mina hundar. Ett system där hunden måste tänka massor själv och vara självständiga och belöningen är väldigt viktig. Ett nytt synsätt men jag vill verkligen ge det en chans så nu ska jag skola om mig själv. Bex var med uppe. Vi gjorde 3 olika övningar 2 med framförbyte och ett med bakombyte. Men det som jag känner mig mest nöjd med var att han blev riktigt taggad sista övningen. Detta pga att jag började leka och få fart på mina belöningar. Fick lite tips hur jag ska få Bex att vilja leka och ha dragkamp. Så nu är vårt mål att få Bex att vilja ha dragkamp.

Idag åkte jag med Anki upp som observatör på lydnadsdagen, också väldigt intressant. Fick många små tips om hur man börjar för att få ett så säkert beteende som möjligt. Vi fick tips om apporten, rutan, motivation hela programmet igenom och lite annat smått och gott. Nu inser man att man bör backa i många moment för att lära om så det blir bättre. Men det är ju det som är så roligt att lära sig nytt som rör om i grytan lite  Så nu i kväll var jag tvungen att träna en kort stund med hundarna bara för att känna på det. Bex fick jobba med sin lek och lite shaping av fjärren. Douglas börja vi om på apporten med Fannys tips. Sedan klickad jag även in min hand. Fanny använde denna till väldigt många olika saker, så jag tror det kan vara bra för honom. Särskilt när han behöver en uppgift för att inte få ett överslagsbeteende. Det var riktigt roligt och träna även om det bara var en kort stund. Men jag tog det till mig små korta pass med vila emellan så är de mer taggade sen! Tack Anki för väldigt trevligt sällskap och massa roligt hundsnack! Måste snart få till ett träningstillfälle.

Imorgon ska jag och Wilma åka till Wilmas gudmor Jenny!

GLAD PÅSK ALLA om jag inte hinner skriva innan!!


Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards